16 Mart 2011 Çarşamba

İçim...buruk...

Ay'ın evrelerini yuvarlak bisküviye çokokrem sürerek anlatmıştım bu gün...
"Ay da böyle tatlı mıdır?"dedi...
Güldük...
Öğlen arasında iki lokma bir şeyler yiyip veli ziyaretleri yaparak günün tatlılığını uzatacağımı düşündüm.Toprak yolda kendimi yokuşun akışına bırakarak,rüzgara inat yürüdüm.Hızlı yürümüş olacağım ki "selammm sabahhh yok hocaaaaa"diyen titrek bir kadın sesi duydum arkamda...
Eğimli bir kütük üzerine oturmuş,ömrünü güneşe doğrultmuş,gölgesiyle sohbet ediyordu.Yanına yaklaştım,kolumu tuttu."Oğlum bile ziyaret etmiyor,gel!gelin!ziyaret edin n'olur gelin!"dedi...
Yüzündeki kırışıklıklar göz yaşının akmasına izin vermiyordu.
Göz yaşları içime aktı...
Yalnızlık zor...diyebildim...Sarıldım...
Evini ziyaret ettiğim öğrencim,ben gelmeden annesine"bak örtmen geliyo,git üstünü değiş,hazırlık yapalım"demiş.İçeri girdiğimde sıcak bir soba,yanındaki kanepede yumuk elli bir erkek çocuğu ve yeni gelin karşıladı beni...
İki gelin,biri felçli iki damat,kaynana,dede ve öğrencimin kaldığı bu küçük evdeki sıcaklık,içimdeki hüznü biraz olsun dağıtmaya yetti...
Kaynana hemen gelini kötülemeye başlayınca birbirimize vurarak şakalaşmaya başladık."Ben seni çok seviyom yaa,ondan anlatıyom haaa"diye de beni güldürerek devam etti anlatmaya...
Sevdiğim patates kızartması sofrada, "hadi yee,sen bizim kızımızsın"diyen büyük gelin yanımda...


Mutsuz olduğum anlarda,yüzüme tokat gibi vurulan hayatları görünce kendimden utanıyorum...
Üzüldüklerime,kırgınlıklarıma...
Çalakalem yazdığım bu yazım öylesine,
Ve hatta kendime...


Öyle işte...

4 yorum:

Newbahar dedi ki...

Zor hayatlar!...

Ne ötesi ne berisi var sanki onlar için:(

Esmir dedi ki...

Sevgili ezgiciğim,

Sen görevin gereği çok daha sıklıkla tanık oluyorsundur böylesine farklı hayatlara!..

Ah hayat!..Bu duygu yüklü enstrumantel ile yazını bir arada okuyunca düğüm düğüm oldu bir an boğazım!..

Sana ve minik öğrencilerine kucak dolusu sevgiler ezgiciğim...

didem dedi ki...

Senin ogrencilerin sokokremden de tatli.
Yazik uzuldum o seninle dertlesen kadincagiza

SiTare dedi ki...

oralarda daha temiz sanki insanlar .mekanik bir şey yok.olağan olması gereken gibi.ve fakat çok zor değil mi şartlar.öff ki ne öff.içim burkuldu.