25 Temmuz 2010 Pazar

Bir klip(Mad World) ve müzik...

Müzik dinlemekten ne kadar keyif aldığım sayfamdan ve yazılarımdan anlaşılıyordur.Arabada,teneffüs aralarında,uyumadan hemen önce,canım sıkıldığında yani hayatımın büyük bir kısmında,dinlerken huzur bulduğum müzikler bir nevi dost gibi bana…


Geçmişe bakıldığında toplumdaki sınıflaşmalar,ayırımlar,karmaşalar müziğe de yansıyıp çeşitli kültürlerin oluşmasına neden oldu.Kimi politikacılar çığırtkanlıklarla müziği çeşitli kalıplara soktular,ezilenler ise öfkelerini yine müzikle dile getirmeye çalıştılar.
Herkes için farklı bir iletişim şekli oldu müzik…
Konu hakkında yazmama neden olan ise,dinlediğim müziğe uyan keyifle seyrettiğim güzel bir klip.İçinde yaratıcılık,sakinlik,huzur olan ve göz yormayan sade bir klip…


İşitsel anlamda ne kadar keyif veriyorsa,görsellik açısından da seyretmeye doyamadığım klipler vardır benim için.Toplumsal gelişmeyle paralel bir seyir izleyen müzik,çekilen klipler açısından da bir o kadar gerileme göstermiş durumda.Ve ben yabancı kliplerdeki sadece “açıklık”bakımından özenilen Türk kliplerini seyretmekten çok fazla keyif alamıyorum.
Şimdi gecenin sakinliğini ve huzurunu yaşamak için "Mad World"u  yine ve yeniden dinliyorum...

14 yorum:

gül dedi ki...

:)
Bunu biliyorum çicek..
bende ilk gördüğümde hayran olmuştumm..
Harika bir bütünlük, görsel, işitsel ..

nihansu dedi ki...

Çok güzelmiş, çok beğendim, her şarkıyı hem de klibi. Bana bir an için Akbank'ın reklamlarını hatırlattı. En azından yaratıcı ve farklı, müziğin de huzur verdiğini söylemeliyim.

hikayelerdirgeriyekalan dedi ki...

Ezgicik,benim de müziğe olan ilgi ve sevgimi bilirsin:)hani vardırya kulağa hoş gelen müzik...! benim tarzımı takip edebildiğince tahmin edersin:)canım,yine deniliyorki;arz talep meselesi...
savsata:(
ne demek ya..!bana hitap etmeyen müziği dinlemek zorundamıyım!yani tamamiyle ticari olmuş...geçmiş dönemlerde de vardı ama bu denli çok değildi başkalarının müziğiyle saçma sözlerle insanlara zorla dayatılan sözüm ona müziğimiz...içler acısı:(

ezgilimelodi dedi ki...

Gül;Ben de biliyordum fakat seyredince de ayrı bir hoşuma gitti:)

Nihansu;Akbank reklamlarını görünce "ahh ben de olsaydım böyle düşünürdüm!"dedim:)
Klip bana da onu anımsattı,buradaki daha sade sanki değil mi?
Beğenmene sevindim.

Hikayelerdirgeriyekalan;Çok haklısın.Sözleri kolay olan tekerleme gibi müzikler sunuluyor dinleyicinin önüne.İşin tuhafı o kadar çok duyuyorum ki bir an ağzıma takılabiliyor:)
Sayfamdaki müziği beğendin mi peki?:))Sen de benim dinlediğim müzikler hakkında az çok bilgi sahibisindir:)

hikayelerdirgeriyekalan dedi ki...

m ü k e m m e l :)))

Sihirli Yazılar dedi ki...

Gerçekten de huzur veren bir müzik ve göze de hitap eden çok ilginç, farklı bir klip bu Ezgicim. Sayende seyretmiş oldum, teşekkürler.
Ben de açıklıktan başka birşey içermeyen o Türk kliplerini anlamlı bulmuyorum. Müzik zevkimiz benziyormuş demek ki:) Sevgiler.

ezgilimelodi dedi ki...

Sihirli Yazılar;Uzun bir aradan sonra hoşşşşgeldiiiiiin demek istiyorum:))Sayfana ne kadar istesem de yorum yapamadım.Yoruma kapalıydı,şimdi tekrardan görüşebilmemize sevindim:)
Evet zevklerimizin benzemesi hoş bir şey:)

acartolga dedi ki...

Müzik güzel
şarkı güzel
klip de öyle...
Şimdiye değin izlediğim en kötü klip 80'lerin kült şarkısı "komançero"nun klibiydi, konu ile uzaktan ilgisi olsa da bunu yazmak istedim...
Klip, kısa film tadında olmalı, yani bir konusu olmalı; şarkının "EZGİ"si ve sözleri ile örtüşen...
Ezgi yazılarına eklediğin fon müziklerinin büyük bölümü keyifle dinliyorum, bir de yazının konusu ile fonda çalan müzik uyumlu olmalı...

ezgilimelodi dedi ki...

Acartolga;Abicik hatırlayamadım ben şimdi o klibi:)Bazen sayfamdaki müzikler yazıya uymayabiliyor.Sırf sevdiğim için koyuyorum sayfama o müzikleri:)Sana katılıyorum sözler ile örtüşmeyen o kadar saçma klipler var ki!

oyumben dedi ki...

Çok sevdiğim bir parça.
Tatlı ılık bir huzur veriyor bünyeye.
İyi geldi.

ezgilimelodi dedi ki...

Oyumben;Ben de çok seviyorum...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok güzel ama:)

Sazan dedi ki...

Ben bunu nasıl da atlamışım yahu?

Ayıp bana, kınadım kendimi...

Çok güzel geçsin Pazar'ın...

ezgilimelodi dedi ki...

Sıradan Bir Sazan;Teşekkürler,iyi pazarlar sana da:)