30 Nisan 2010 Cuma

Anneme tüm içtenliğimle...


Kalp atışlarını yanağımı sırtına yaslayarak dinledim.Hatırlarsın,okul yolunda dağa çıkarken sırtına bağladığın bebektim.

Ne güzeldi nefesin…Çıktığın her yokuşta varlığını daha da hissettirdin.Her solukta dağ çiçeklerini soludun.Nefesi çiçek kokan annemdin…

Ders esnasında müfettişten alınan kınama cezası bile beni yanından uzaklaştırmadı.Annesiz büyümekti senin kınadığın ve beni başkasının ellerine bırakamadın…

Yün yumaklarıydı oyuncaklarım,ördüğün patiklerle ısınırdı ayağım.Örtüm iplik,yatağım pamuktu sayende.Senle de oynardım,emekleyerek kapattığım kapıların arkasında saklanırdım.Sen kapı açıldığında canım yanmasın diye penceredeki demir parmaklıkları kıracak kadar inceydin.İnceldi inceliğinle parmaklıklar bir bir…

Çalışan annelerin çocukları erken büyüyormuş.Büyüdüm diyemeden büyüyüverdim.Zamanından önceki büyüklüklerle yük altında ezildim.
Yandan bağlı saçlarım,kot tulumumla eteklerine yapışırdım.Ben,eteklerinde büyüdüm anne…

“Büyüyünce asla öğretmen olmayacağım!”derdim.Öğrencilerine sevgiyle sarılırken kapı arkasından izlerdim.Ana sınıfındaki karnemin kıskançlık bölümündeki eksilerin sebebisin annem…Okulumda ben öğrenci sen öğretmendin.Okulu ev sandım,her yanlışımda beni savunursun diye aldandım.Umursamadın,yeri geldi kızdın,sevmiyorsun sandım.Öğretmen olduğumda anladım.Sevgi herkese eşit dağılıyormuş,beş parmağın beşi de birbirinden ayrılmıyormuş.Ellerinin serçe parmağıydım annem…

Birinci sınıfta sana hoş gözükebilmek için “Andımız”a kalktım.Bilmesem de bildiklerimi saydım.”Atatürk’ü severim,annemi de severim!”
Cümlelerimin ardından enseme dokunduran öğretmene ses çıkarmasan da,cesaretimin gururuyla merdiven başında sevgiyle sarıldın.Hala ona kin tutmuyorum sayende…
Yaramazlıklar tabloma bisiklet düşüşlerini de ekledim.Dizlerim kanadığında dizlik diktin bana.Sahi dizlik diken başka anneler de var mıdır?Ve o dizliği gülenler olsa da giyebilen çocuklar…

Bisiklet tutkum dilimin parçalanmasına sebep oldu.”Hebele höböle”lerimi,anlamsız cümlelerimi bile anlamlı hale getirdin uzun bir dönem.Ve canımı yakan bisikletimden uzaklaştırmak zorunda kaldın…

Büyüdüğümde annelikten başka bir anneliğe terfi ettin.Alzheimer olan anneannemin anneliğini yaptın.Sabrına hayran kaldım.Ona giden her adımın cennete koşar gibiydi,şaşırdım…

Gecenin bir vakti kalktın,öleceğini anlarmış gibi yanına gidip uğurladın.Ölüm de bile onları yalnız bırakmadın.Sen ne güzel şeysin annem…

Ana sınıfında “Baban ne iş yapıyor?” dediklerinde “köfte yapıyor”demiştim,güldürmüştüm herkesi.Soğuk yemek yemeyelim diye sırayla yemek yapmaya başlamıştınız.Mutfağa koşuşturmalarınız hala bitmiyor,okul sonrasında hala sofra hazırlanıyor okuldan gelen öğretmen kıza…

Hayatın rahatlığına alıştırdın,öğrettiklerinle geleceğe hazırladın.Emekliye ayrılamıyor anneler,anladım..
Güzel gülüşümü senden aldım ben,bana gülümseyerek güzel görünebileceğini öğrettin.Seninle kahkahalara boğulmak ne güzel!

Sinirini susarak belli edersin sen.Sahi,cadılığımı kimden aldım ben?
Bu sabah uykusuz kaldım.Yanımda yatmak istedin,kırmadım.Gece boyunca sevgi sözcükleri sayıkladın.Ellerimi sürekli tutarak”hala minicik ellerin”diye okşadın.Durup durup sarılmalarınla uykumu alamasam da sevginin doyumuna ulaştım…

Mutluluğum mutluluğun,mutluluğum mutluluğun olsun.Sana arkandan sarıldığımda ellerimin kavuşamayacağı kadar da kilon olsun:)Gençliğinde tüm anneler gibi 47 kilo olan annem:)
Çok seviyorum seni…
Tüm çiçeklerden daha çok…

18 yorum:

tedirginruhcikolatacisi dedi ki...

Gözlerim dolu dolu oldu okurken yazını. Çok güzel olmuş.
Bende bugünkü yazımı annem üzerine yazıcaktım. Daha var die erteledim:)
sevgiler..

ezgilimelodi dedi ki...

Evet,anneler gününe dair yazılar olacak 1-9mayıs tarihleri arası:)
Ama en güzeli zamansız olanı:)Anneme yazdım bu yazımı,bu gün yazmak istedim,böyle oldu...
Teşekkürler canımmm

hikayelerdirgeriyekalan dedi ki...

Anneni,gülden karaböcek'in gençliğine benzettim bi an...canım,anneler gününe yaklaştığımız şu günlerde dolayısıyla da şimdiden annenle ilgili sevgi dolu sıcacık içten duyguların için teşekkürler,yüreğine sağlık...sağlıklı huzurlu mutlu günler dilerim...Sevgilerimle
Bu vesileyle annene selamlarımı ilet lütfen,ne mutlu şair ruhlu, sevecen, kalbi güzel bir evlat dünyaya getirmiş...öpüyorum

Unknown dedi ki...

İçim gitti yazını okurken annemi düşündüm belkide okuyacak herkes gibi..
Duygularını ne güzel ifade etmişsin ..
Annen eminim seninle gurur duyuyordur..
Ve hissettiğim kadarı ile sende bunu çok çok hak ediyorsun ..

ezgilimelodi dedi ki...

hikayelerinablası;teşekkür ederim güzel sözlerin için.Çok mutlu ettin...Ben de öpüyorum.

Sevgi;Her zaman şükrediyorum böyle bir anneye sahip olduğum için,gerçi hala odamı benden gizli düzeltmeye çalışsa da:))
Anneler muhteşem varlıklar.Severim annecikleri:))

Sevgiler

Karen Hanim dedi ki...

Çok güzel yazdınız!

ezgilimelodi dedi ki...

Hoş geldiniz Karen Hanım...
Teşekkür ederim.

Lilyum dedi ki...

canım unutmamışsın doğumgünümü..çok teşekkürler..uzun zamandır giremedim nete,bir müddet daha böyle idare edin artık..yazını çok duyguanarak okudum,yüreğine sağlık..seni çok seviyorum görüşemesekte her zaman yüreğimdesin unutma..çok öpüyorum,kendine iyi bak..

ezgilimelodi dedi ki...

lilyummmmm;Ezgi kuzusu da seni çok seviyor.İyi ki geldin.Özlemiştim seni...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım, ne güzel bir anne kız ilişkisi.
Annelik çok özel bir duygu gerçekten de.
Sevgilerimle...


www.hayatizlerim.com

ezgilimelodi dedi ki...

Özlem;Kesinlikle annelik bambaşka bir duygudur.Yaşayınca daha iyi anlarım herhalde:)
Sevgiler

elif dedi ki...

ezgicim harika olmuş yazın .zor tuttum kendimi ağlamamak için.zira işyerindeyim.Ve elemanların mühendislerini ağlarken görmelerini istemem::)))
İçinde anne geçen her yazı çok duygulandırıyo ,mahvediyo beni..11 yıl oldu ama hala ne okadar taze ki acısı..
ne kadar uykusuz kalsanda sabahlara kadar sarıl , öp bol bol.her anın tadını çıkar.Çok şanslısın çoookk

bilge dedi ki...

Ezgi ağlattın beni bende annemi özledim..kaç yaşına gelirsek gelelim annelerimiz için hala küçüğüz o kadar içten yazmışsın ki senin bu güzelliklerle yetiştiren annenin anneler gününü şimdiden kutluyorum sevgiler...

ezgilimelodi dedi ki...

Suinci;yavruların elleri de sevilmeyecek gibi değil dimi:))

elif;Hii ben üzmek istememiştim...İçimden geçenleri sıralayıverdim.Anlatacak çok şey var aslında.Sen de şanslısın,annesin...

Bilge;Ağlatmak istemezdim,sanırım ya güldürüyorunm ya ağlatıyorum,bir ortası yok:)
Anneler günü kutlu olsun tüm annelerin...

gül dedi ki...

:))
heemen bişiler yazamadım az saninleşeyim ,özümün yaşı kurusun dedim :)
Ne güzel bir çocuksun sen öylee ..)
Dileğim sırtında kalp atışlarını dinlicek sevgi ile sarılcak cocukların olur da görürsün gününü :)
öpüyoorum seni çook çok hemde :)

oyumben dedi ki...

Anne olmak yarı Tanrı olmak gibi bi şey.

didem dedi ki...

MUHTESEM! Okudum bitti ve dondum kaldim. Bogazima da birsey dugumlendi ayni anda. Yazacak birsey bulamiyorum.

gül dedi ki...

ne kadar güzel desem az.şiir gibi okudum.bravooooooooooo Sana.ALLAHA emanet ol yüreyinden sevgi hiç eksık olmasın emi.