12 Haziran 2011 Pazar

Bir Film,Bir Müzik



YAŞAM ŞİFRESİ(Source Code)
YAPIM:2011/ABD-FRANSA
IMDB:7.7-10
FİLMİN ÖZETİ:"Kaptan Colter Stevens (Jake Gyllenhaal) hız treninde uyanır ve buraya nasıl geldiğine dair hiçbir fikri yoktur. Karşısında Christina (Michelle Monaghan) adlı kendinin tanımadığı ama belli ki kadının kendini tanıdığı birisi oturmaktadır. Tuvalette kendine sığınacak yer ararken aynada kendi yerine başkasının yansımasını görmesiyle şok olur ve cüzdanında da bir sınıf öğretmeni olan Sean Fentress’ın kimliği vardır. Aniden trenin içinde büyük bir patlama meydana gelir. Hemen ardından Colter yüksek teknolojili bir tecrit birimine gönderilir ve uniformalılardan Goodwin (Vera Farmiga) onun gördüğü her şeyden haberdar gibidir.
Colter Chicago’da bir treni havaya uçuran ve daha binlercesini de öldürmeyi planlayan bombacıyı saatler öncesinden tarif edebilmek için yüksek-önemlikli bir göreve atanır. Çok gizli bir program olan ‘yaşam şifresi’ sayesinde Colter paralel bir gerçeklikte Sean olarak davranabilmektedir. Trene her dönüşünde Colter’ın bombacının kimliğini tanımlayabilmesi için sekiz dakikası vardır. Her seferinde yeni deliller toplasa da avı onu atlatmayı başarır. Daha fazla bilgi aldıkça, bu ölümcül faciayı önleyebileceğine daha çok inanır -elbette zaman onun önüne geçmezse."
Özellikle son zamanlarda dizilerde ve filmlerde Kuantum Fiziği'ne yer verilmeye başlandı.Benzer konulardan sıkılmış olan izleyiciye bence güzel görseller sunan bu filmler sayesinde zamanın nasıl geçtiğini anlamayacaksınız.
"İnception"gibi bu film de beni etkiledi.Belki yer açısından filmin başlarında konu size sıkıcı gelebilir;fakat aynı olayın farklı şekillerde ortaya çıkması ile film bu sıkıcılıktan kurtulacaktır.
Ben seyrettim,zaman kaybı olacağını düşünmüyorum.Vaktiniz varsa seyredebilirsiniz:)


VE MÜZİK:
Dido:)Dinlemekten asla bıkmayacağım:)Sayfamda yüzlerce şarkıyı dinlettim okuyucuya.Genelde de beğendiler:)Dido'yu da seveceğinizi umuyorum:)
Müzik dinlemeyi seviyorum...
Seçimle ilgili hiçbir şey seyretmek istemiyorum.
Yarın da bize tatilken bolca müzik dinlemeli,film seyretmeli...
İyi pazarlar...


7 yorum:

Adsız dedi ki...

Bende Dido'nun sesini sevenlerdenim. Paylaşım için teşekkürler (:

ezgilimelodi dedi ki...

K.C.S;Rica ederim:))Biz karşılıklı birbirimize uğrayalım olur mu?
Yükselsin değerler,hahahaha:))))

nihansu dedi ki...

Filmin özetini özellikle okumadım, ne fragman izlemeyi ne de özet okumayı sevmiyorum hatta film yorumlarını, puanları bile. Yazdığın özgün yorumu okudum sadece. Kuantum fiziğinin yer aldığı filmler ilgi çekici olabiliyor ama sadece film ise. Çünki sadece seyrediliyor ve geçiliyor bu kadarı yeterli bence bu konu için.

Dido'yu ise çok severim.
Sana da güzel bir hafta diliyorum güzel Ezgi...

ezgilimelodi dedi ki...

NİHANSU;Ben de etkileniyorum aslında...Bazen düşünüyorum insanların sevmediği bir film belki benim hoşuma gidecek;ama ister istemez puanlar yorumlar direk etkiliyor seni...

Güzel yorumun güne güzel başlamamın en güzel nedeni olacak...
Sen güzelsin,çevrendeki her şey güzel...

didem dedi ki...

Source code'u sinemada izledim. Konusu cok ilginc hakikaten. Simdiye kadar islenmemis bir konu. Boyle seyler olacak mi diye dusunduruyor insani. Olur olur...

oyumben dedi ki...

Hayatın şifresini çözdüm biraz önce. Hayatın şifresi; hayatın hiç bir şifreye sahip olmadığı gerçeği. ( Hö? )

ezgilimelodi dedi ki...

OYUMBEN;Hö?