23 Kasım 2010 Salı

İçimdeki Köy Masalı...



Bizim köy…
Sahiplendiğim kadar bizim…
Minibüsün sesi yeni bir günün başlangıcı.Her zamanki yer;şoför arkası,pencere kenarı.Satranç tahtasına dizilen taşlar kadar sabit ve dik…
Belki onlardan biraz daha sevimli,daha merhametliydik…
U dönüşü yapılabilen hayatta,dönüş yapılamayan yollardan geçmek de zor.
Tesellisi ;kovan peşinde arı kuşları,tarlaya koşan fareler,hızımızla dallarından ayırdığımız sarı yapraklar…


Dağların zirvesinde şato olduğunu okurduk masallardan…
Biz zirveye çıktıkça masallardan uzaklaşırız.Mavi önlüklüler savaşçı edasıyla toparlanırlar okul bahçesinde.Hiza alır ve beklerler…
İneriz arabadan…
Eksikler belli olur sırada.İneğin peşinde koşanlar gecikirler,yüzlerinde un bulaşığı çocuklar erkencidirler…
Babasız erkeklerin saçları daha uzundur.Hafta sonu inilen şehirde ilgilenmez hiçbir berber.Elindedir bir tutam saç müdürün…
Müdür bilmez,müdür kızar,müdür keser…
Bir tutam acı…
Andımız ile Atatürk’ün açtığı yol yinelenir.Diz boyu karda açılan yol gibidir çocukların hayali…Hayal kurmaktan vazgeçmezler…
Öğretmen zilinin öncesi,simit çıtırtısı,çayın fokurtusu ve belki aç karnın gurultusudur…
Bir tatlı huzurdur kahvaltı muhabbetleri.Tadına doyamadan başlar ders…
Mevsim kış ise çocuklar kalorifer önündedir.Islak çorapları ise peteğin üzerinde…
Kapı açılır açılmaz başlarlar şikayete.Çıkmayanlar,konuşanlar,kuduranlar…
Kategorileri de kendileri kadar masumdur.
Masada bir elma bekler öğretmeni,eğer harçlığı var ise elmanın yerini öğretmenin sevdiği çokoprens alır.Çokoprensesleridir öğretmen onlar için…
Tenefüslerde itişirler öğretmen yanında yürüyebilmek için.Hele bahaneyle öğretmenin saçına,tenine dokunmaları…
Onlar için bambaşka bir güzelliktir…


Kin beslemez onlar.Öğretmen kızdıysa vardır bir sebebi.Susar,gözlerinin içine bakar.Canı yanarsa eğer duvar dibinde ağlar…
Düştüklerinde ağlamazlar.Yüzlerinden akan kanla öğretmen korkarken onlar kanlı elleriyle öğretmeni sakinleştirirler.Yarabandı kapatır yaralarını,asıl kapanmayan yaralar acıtır canlarını…
Sakınan gözlerine çöp batmaz;hiçbir zaman göze batmamıştırlar…
Ve sakınmamış…
Hasta olmazlar.Ders ile çelişen hayatlarıyla yeni bir ders vermiştirler hayata…
Babası kör,babası felç,babası yok,babası var ama yok!
Olanın da derdi çok…
Anneler tandır başında,kapı önünde,tarlada,mezarlıkta dua etmekte…
Kardeşler ellerinde sıcak ekmek,ayaklarıyla toprağı eşelemekte…
Ve onlar…
“Alçak” kelimesinin zıt anlamına “dürüst”yazacak kadar içtendirler.
En büyük hediyeleri defter kağıdından yaptıkları zarf içindeki mektuplarıdır.
Ve hediye,gazete kağıdına sarılı olan masum yüreklerinden kopan bir parça candır.
Öğretmene en güzel armağanı vermektir istekleri,niyet denizinden çekip çıkarırlar en güzel hediyeyi…
Attıkları şen kahkahaları…
Ve öğretmenleri çok sever onları…

İyiyi iyi değil,kötüyü iyi yapan,öğretimin yanına eğitimi katan,gece yatağına huzurla yatan öğretmenlere selam olsun!
Buketle değil de kökünden topakların sallandığı dağ çiçeklerim,yanağıma konan utangaç öpücüklerim var…
Bu gün benim!
Ben köy öğretmeniyim…

34 yorum:

seyyahmimoza dedi ki...

sevgili ezgilimelodi,
diğer yazıların gibi çok içten, çok sıcak,çok samimi olmuş.öyle ki yarın öğretmenler gününde okuyasım geldi.yüreğine sağlık.keşke benim de sen gibi bir öğretmenim olsaydı yüreğimin iki sesli ezgisini dinleyen;yüreğinin iki sesli ezgisini dinleyebileceğim...
şimdiden gününü kutluyorum öğretmenim...
sevgilerle...

ezgilimelodi dedi ki...

SEYYAH MİMOZA;Çok teşekkür ederim Seyyah Mimoza...Çok tatlısın...
Çevremdeki öğretmenler emin ol benden çok daha emek veriyorlar.Ben onlara göre yolun başındayım,dilerim içimdeki bu aşk hiç sönmez...
Kutlu olsun günümüz...

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Bu sıcacık yazını keyifle okudum.Önceki akşam "iki dil bir bavul" filmini tekrar izlerken sen geldin aklıma.Bir yeni yıl pastası yazın vardı ,onu anlattım evdekilere kulaklarını çınlattım.Gününü kutluyorum güzel öğretmenim.
Sevgilerimle

hikayelerdirgeriyekalan dedi ki...

"İyiyi iyi değil,kötüyü iyi yapan,öğretimin yanına eğitimi katan,gece yatağına huzurla yatan öğretmenlere selam olsun!
Buketle değil de kökünden topakların sallandığı dağ çiçeklerim,yanağıma konan utangaç öpücüklerim var…
Bu gün benim!
Ben köy öğretmeniyim…"
*
Canım,bu sözlerin beni çok etkiledi yüreği güzel kardeşim:) yine,yeniden bu gününü en içten sevgilerimle kutluyorum.

ezgilimelodi dedi ki...

DALGALARI AŞMAK;:)Ne güzel kulaklarım da çınlatılıyor:)Orada anlatılan hiçbir şey abartı değil inan ki!Bugün öğretmenler odasındaki tek bilgisayardan çocuklara sırayla isimlerini yazdırdığım ana şahit olmanı isterdim.Gülsem mi üzülsem mi bilemedim.Çok tatlılar:)Çok teşekkürler güzel yorumun için...

HİKAYELERDİR GERİYE KALAN;:)Canım benimmm:)Bu akşam okul çıkışı benim kuzulardan birine kalem almak için bir markete girdim.Bir sürü çocuk,öğretmenlerine hediye seçiyorlardı.Birkaçına,boşverin kendinize en güzel hediyeyi seçin,desem de ı ıh onlar yine bildiklerini yaptı:)Benimkilere sakın parayla bir şey almayın dedim.Bir tanesi:
Yoğurt getirim miii o zaman
dedi:)))

Adsız dedi ki...

uzuuuuun uzuuuuuun okuyamayaağım üzgünüm sadece en kutlanası insanın örtmenler gününü kutlamak istedim seni çok özledim kızlardaaaa.
kocaman öpüldün seni seviyoruz...
imza =dabiiiiki suinci

Adsız dedi ki...

Merhabalar Sevgili Öğretmenlerim;

Öğretmenler Günü'nüzü kutlar, iyilik ve güzellikler getirmesini dilerim.

Recep Altun

didem dedi ki...

Huzunlu ve guzel bir yazi...Ne kadar gurur verici, tatmin edici ve zor birsey yapiyorsun, tebrik ediyorum cani gonulden.
Ogretmenler gunun kutlu olsun!
Sevgilerime

elif dedi ki...

yine harikalar döktürmüşsün ezigicim , ne güzel yaşıyosun duygularını , ne güzel anlatıyosun yaşadıklarını..
öğretmenler günün kutlu olsun...

acartolga dedi ki...

Şiirsel bir yazı, etkilenmemek olası değil...
Öğretmenim canım benim.

oz dedi ki...

Belki haddim değil ama, bu cümleyi daha çok kuracağıma o kadar eminim ki; seninle gurur duyuyorum Ezgi Öğretmen'im :) Günün kutlu olsun, iyi ki varsınız... Müzik çok huzurlu :)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Dün sana yorum birakmistim ama gitmemis galiba! Ögretmenler günüm kutlu olsun canim,öpüyorum seni ellerinden,yanaklarindan...

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Öğretmenler gününüzü candan kutlarım. Sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

Esin Bozdemir dedi ki...

Sevgili Ezgiciğim,

Çok duygusal ama bir o kadar da anlamlıydı yazın...

Büyük bir özveri ve sevgiyle yerine getirdiğin Öğretmenlik mesleğinde, sana başarılarla dolu daha nice uzun eğitim yılları diliyor...Öğretmenler Gününü Kutluyorum canım...

Sizler Aydınlığın prenseslerisiniz! emanet ettiğimiz çocuklarımızın yüreklerinde çiçekler açan...

O kocaman yüreğinden, kalem tutan ellerinden Atatürk'ün ışığını yansıttığın gözlerinden öperim canım...

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

ezgicim sen bilmesende biz seni takipteyiz... Öğretmenler günün kutlu olsun...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım Ezgi'cim, senin gibi öğretmenlerimiiz tanıdıkça bu ülkenin geleceğine dair inancım artıyor.
Öğretmenler günün kutlu olsun canım...

Deliler Teknesi dedi ki...

Elinde bir tutam saç müdürün...
Bir tutam acı...

Öğretmenler günü için yazılan bir yazı ancak bu kadar duygulu olabilirdi... Bir kaç defa okumaya çalıştım ama beceremedim... Hepsinde dalıp gittim bir yerlere... Yazmak için yaşamak gerekiyor demekki... Kıskandım desem yeridir öğrencilerinizi... Ne mutlu onlara... Gününüzü kutluyorum, tebriklerimi sunuyorum...

ezgilimelodi dedi ki...

ADSIZ SUİNCİM;Seni gördüğüme çooooooook sevindim.Sevildiğini bilmek ne güzel bir duygu biliyor musuuuun?Sever sizi Ezgi kuzusu:)

RECEP ALTUN;Çok çok teşekkür ederim.Çok sevindim...

DİDEM;:)Çok tatlısın.Teşekkür ederim:)

ezgilimelodi dedi ki...

ELİF;Çok teşekkürler canım benim...

ACAR TOLGA;Abimmmm,çok teşekkürler.İyi ki varsın...

ADIM ADSIZ;Utandım:))Teşekkürler...

ezgilimelodi dedi ki...

BİR TERAZİ KIZI;Evet gelmedi:(Çok teşekkür ederim...

MEHMET BİLGEHAN MERKİ;Çok teşekkürler.Çok mutlu etti yorumlarınız.Sevindim çok...

ESMİR;Ah ne güzel bir yorum bu!Nasıl sevindiğimi anlatamam.Çok teşekkür ederim.Çok mutlu oldum...

ezgilimelodi dedi ki...

ADSIZ;Çok sevindim.Keşke sizi ben de bilebilsem...Her zaman beklerim...

ÖZLEM;:)Canım benim çok teşekkürler...

DELİLER TEKNESİ;Bir nebze olsa da yaşamışsınız ya benim duygularımı,bu beni çok mutlu etti...Çok teşekkürler,çok sevindim değerli yorumlarınıza...

Işıl dedi ki...

ogretmenler gunun kutlu olsun,sevgıler

ezgilimelodi dedi ki...

IŞIL;Teşekkür ederim:)

bir güzel çift dedi ki...

Seninde öğretmenler günün kutlu olsun tatlı meslektaşım...sevgilerle...

cherryblossom dedi ki...

ne sansli ögrencilerin var ezgicim.. yazini bu soguk bilgisayar salonunda icim isinarak, gözlerim dolarak okudum.. kutlu olsun ögretmenler günün, hep aydinlatsin etrafini sevgi dolu kalbin..

MAVİANNE dedi ki...

Canımmm
gözlerim dolu dolu okudum yazını ne kadar içten yazmışsın
öğretmenler günün kutlu olsun
senin gibi öğretmenlere ihtiyacı var bu güzel temiz çocukların
seni tebrik ediyorum
bu sevgiyi verdiğin için

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Mimlendin :))

ezgilimelodi dedi ki...

KİRAZ ÇİÇEĞİ;Üzmek istemezdim,çok teşekkürler güzel yorumun için...

MAVİANNE;:))Teşekkürler maviannemmm,her şey güzel olacak...İnanıyorum:)

DALGALARI AŞMAK;Amaninnn:))Geliyorum hemen:)

nihansu dedi ki...

Güzel köy öğretmenim benim, geç de çalsam kapını günün kutlu olsun. Senin ve senin gibi olan tüm öğretmenlerin..

Öyle güzel öyle içten yazmışsın ki, inan gözlerim dolu dolu okudum. Kuzucukların şanslı ama sen de böylesine bir sevgiyi tadabildiğin için şanslısın.

ezgilimelodi dedi ki...

NİHANSU;Ezgi çok sever seni...İyi ki tanımış bi de:))Çok teşekkür ederim.Çok sevindim...

Deliler Teknesi dedi ki...

DÜNYANIN BÜTÜN ÇİÇEKLERİ

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum.
Bütün çiçekleri getirin buraya.
Öğrencilerimi getirin buraya, getirin buraya,
Kaya diplerinde açmış çiğdemlere benzer
Bütün köy çocuklarını getirin buraya.
Son bir ders vereceğim onlara.
Son şarkımı söyleyeceğim,
Getirin, getirin... Ve sonra öleceğim.

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum,
Kır ve dağ çiçeklerini istiyorum,
Kaderleri bana benzeyen,
Yalnızlıkta açarlar, kimse bilmez onları,
Geniş ovalarda kaybolur kokuları...
Yurdumun sevgili ve adsız çiçekleri,
Hepinizi, hepinizi istiyorum, gelin, görün beni,
Toprağı nasıl örterseniz öylece örtün beni.

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum,
Afyon ovasında açan haşhaş çiçeklerini,
Bacımın suladığı fesleğenleri,
Köy çiçeklerinin hepsini, hepsini,
Avluların pembe entarili hatmisini,
Çoban yastığını, peygamber çiçeğini de unutmayın,
Aman Isparta güllerini de unutmayın,
Hepsini, hepsini bir anda koklamak istiyorum.
Getirin, dünyanın bütün çiçeklerini istiyorum.

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum,
Ben köy öğretmeniyim, bir bahçıvanım,
Ben bir bahçe suluyorum gönlümde,
Kimse bilmez, kimse anlamaz dilimden
Ne güller fışkırır çilelerimden,
Kandır, hayattır, emektir benim güllerim,
Korkmadım, korkmuyorum ölümden,
Siz çiçek getirin yalnız, çiçek getirin.

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum,
Baharda Polatlı kırlarında açan,
Güz geldi mi Kop dağına göçen,
Yörükler yaylasında, Toroslarda eğleşen,
Muş ovasından, Ağrı eteğinden,
Gücenmesin, bütün yurt bahçelerinden
Çiçek getirin, örtün beni,
Eğin türkülerinin içine gömün beni.

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum.
En güzellerini saymadım çiçeklerin,
Çocukları, öğrencilerimi istiyorum,
Yalnız ve çileli hayatımın çiçeklerini,
Köy okullarında açan gizli ve sessiz,
O bakımsız ama kokusu eşsiz çiçek,
Kimse bilmeyecek, seni beni kimse bilmeyecek
Seni beni yalnızlık örtecek, yalnızlık örtecek

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum.
Ben mezarsız yaşamayı diliyorum,
Ölmemek istiyorum, yaşamak istiyorum,
Yetiştirdiğim bahçe yarıda kalmasın,
Tarumar olmasın istiyorum, perişan olmasın,
Beni bilse bilse çiçekler bilir dostlarım,
Niçin yaşadığımı ben onlara söyledim,
Çiçeklerde açar benim gizli arzularım.

Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum.
Okulun duvarı çöktü, altında kaldım,
Ama ben dünya üstündeyim, toprakta,
Yaz kış bir şey söyleyen sonsuz toprakta,
Çile çektim, yalnız kaldım, ama yaşadım,
Yurdumun çiçeklenmesi için daima yaşadım,
Bilir bunu bahçeler, kayalar, köyler bilir.
Şimdi sustum, örtün beni, yatırın buraya.
Dünyanın bütün çiçeklerini getirin buraya.

Ceyhun Atıf KANSU-1950

bilge dedi ki...

Ezgiciğim sevgili öğretmenim kusura bakma geç oldu ama öğretmenler günün kutluyorum canım sevgilerimle...

ezgilimelodi dedi ki...

DELİLER TEKNESİ;Çok severim bu şiiri...Öğretmenler gününde sevimli bir kuzucuk okumuştu şiiri bizlere...Tekrar teşekkürler...

BİLGE;:)Çok teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Merhabalar,

Her ne kadar öğretmen olmasam da, eğitim camiasında dirsek çürütmüş biri olarak; köylerimizi, köylerimizdeki okullarımızı, köylülerimizi, öğrencilerimizi ve bizim için değerli olan sevgili öğretmenlerimizi ve onların çektiklerini çok iyi bilen biriyim.

Yorulmadan, bıkmadan, usanmadan gelecekteki çocuklarımıza anlatabileceğiniz bir köy masalınızın olması ne kadar güzel bir duygu. Ne mutlu size değerli öğretmenim.

En Güzel'e emanet olun ve sağlıcakla kalın efendim, saygılarımla.