29 Kasım 2010 Pazartesi

Gülümsemek Üzerine



"Hiçbir zaman gülümsemekten vazgeçme,üzgün olduğunda bile.Gülümsemene kimin ne zaman aşık olacağını bilemezsin".(Ne kadar doğru bir söz,yaşadım ve biliyorum:))
*Gülümsemek böyle bir şeydir işte:Taşı suya attığımızda yayılan dalgalar gibidir,yüzden yüze yayılır.
*Bölüğe yeni yüzbaşı gelmiş,daha kendi gelmeden ünü gelmiş:"Çok takıntılı adamdır,dikkat edin!"
Bölük komutanı askerleri toplamış.
Adım Ahmet KIRÇ,soyadımdaki "R"yi unutanı yakarım!"Herkes stres içinde.Beş gün sonra  bir askeri çağırmış."Söyle,ne benim adım soyadım?"Asker titremiş ve kekelemiş
"Ahmet GÖRT!"
Kendisiyle barışık olmayan insanlar dünyaya gülümsemezler...
*Ne gülüyorsun deli gibi"deriz ya;aslında psikolojik problemi olanların %90'ı somurtur.


Ahmet Şerif İzgören'in "Şu Hortumlu Dünyada Fil Yalnız Bir Hayvandır"kitabından alıntıdır yazdıklarım.
Gülümsemeyi unutan bir toplum olduğumuzu düşünüyorum.Ve ben neredeyse kahkahalarımın tümünü sınıfımda harcıyorum.Her şeye gülebilen yapıları var onların.Onlar gülüyor,ben de gülüyorum.Olur da uzaktan seyreden birisi olursa"şüphe ediyorum öğretmenliğinden"diye iç geçirebilir:)
Sordukları sorular,dişlerine bulaşmış şeker boyaları,benzetmeleri,dizileri yorumlamaları ve sınav kağıtları:)
Bir öğretmen arkadaşın sınav kağıdına bakıyorum.Soruda "arkadaşın defterini yırtsa,ne düşünürsün?"gibi bir cümle vardı.Doğrucu kuzu"üzülürüm,saçını yolarım"cevabını yazarak yaptığı davranışının yanlış fakat verdiği tüm cevapların içtenlikle yazıldığını ispatlıyor.:)
Bu gün başımı kaldırdığımda Ersin'in bana baktığını gördüm.Gözümü kırparak gülümsedim.
"Ürtmenim sanki sağ kulağınız yapışık,sol kulağınız ayrık"dedi.
Hemen sınıfta bir gürültü koptu:
Hayoooor bikerem öğretmenimizin kulakları çok güzel:))
Saçları da kırnışıkkk(Kıvırcık:))
Gözleri de mavi olmuş(Göz farı:))
Tırnakları da fazla beyaz(Buna çok güldüm:))
Bir dakika içerisinde benim hakkımda birçok şey yorumlanıyor,bakakalıyorum yüzlerine:))Dersi kaynatmanın farklı şekilleri bunlar:))
Hayatımın renkleri:)
Özetle,yaşamın zorlukları karşısında küçük sevinçler yaratabilmektir gülümsemek...
Gülmeli,deli deseler de:))...
resim:Özellikle Japon çizgi karakteri gibi görünen gözlere dikkat:))Evet,gülümserken kısılıveriyor gözlerimiz,büyük küçük:))

12 yorum:

acartolga dedi ki...

Toplumumuzda gülmek/gülümsemek hoş karşılanmaz, ciddi olmak makbuldur, tarihimizde de böyleydi. Gülene deli gözüyle bakılmıştır.
Gülümsemeli insan, tüm insanlara gülümsemeli, hayata gülümsemeli, börtü böceğe, kurda kuşa, çiçeklere, gökyüzündeki bulutlara, denizlere, sevdiğine gülümsemeli...
İçten gülümseyen insan kötü olamaz, olmamalı. Yapmacık gülümsemeler dağıtanlardan uzak durmalı...
Mona Lisa'nın gülümsemesini düşündüm bu arada; ben sevmem o gülümsemeyi, zorlama bir gülümsemedir bana göre, hoş düşünceleri yoktur Mona Lisa'nin.
Yorumumu sonlandırmadan gülümsemene "canlı olarak" tanık olmuş biri olarak bir iki söz söyleyim; hep gülümsüyorsun, gözlerin de gülümsüyor, sözcüklerin de gülümsüyor, İddiaya girerim ağlarken dahi gülümsüyorsundur, uyurken de gülümsediğini söyleseler şaşırmam...
Bu yorumu gülümseyerek yazdım.

Unknown dedi ki...

her zaman gülümsemeli ve gülümsetmeli ecee :))
ödülün var blogumda ;)

oz dedi ki...

'Gülmeli, deli deseler de'...

'Deli'rmeni dilerim :) Saygılarımla...

Deliler Teknesi dedi ki...

Gülümsemek... İstemekle olmaz ki bu... İçten gelmeli, hem de kendiliğinden... Ama bir sürü ön şartı var bunun... Kendinle barışık olacaksın, çevrenle barışık olacaksın, yaradanla barışık olacaksın, sevilmiş olacaksın, vs... Kalabalık bir caddeye girdiğimde ilk işim insanların yüz hattını incelemek olur... Genellikle telaşlı, sıkıntılı, kasvetli yüzler görürüm... Büyük şehirlerin genel yüz simasıdır bu... Bu sıkıntılı yüz ifadelerinin kendime de sirayet ettiğini düşünürüm hep... Ne zaman ki neşeli, eğlenceli yüzler görsem; kendi yüzümde de görürüm o sevecenliği... Sanırım bulaşıcı bir şey insan yüzüne yansıyan ruh hali...

Çok güzel işlemişsin bu güzel konuyu... Teşekkür ediyor, sevgiler sunuyorum... Bu arada fıkraya çok güldüm..:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gülümsemek hiç eksik olmasın hayatlarımızdan:)

ezgilimelodi dedi ki...

ACARTOLGA:))Gülümsetti beni bu güzel yorumun:)Biliyorsun ki yokuşa tırmanmaktan yorulup"geldik mi geldik mi"diye başının etini yiyen de bendim:))Gerçi onda da gülmüştük:)
Samimiyetsiz gülüşü bırak,insan yazdıklarından bile anlaşılabiliyor bana göre...
"Güzel gülüyorsun"dediler ya bir kere,bırakmıyorum artık:))
Seni ve yorumlarını seviyorum abicimm.

ezgilimelodi dedi ki...

NK;Teşekkürler:))Geliyorum hemen.

ADIMADSIZ;Delirdim gitti:)

DELİLER TEKNESİ;Ohh gülümsettiğime sevindim:)Mümkün oldukça sıkıntılarımı yansıtmamaya çalışıyorum fakat her zaman mümkün olmuyor.Ben de çok çabuk etkilenirim.Bu yüzden mızmız,somurtuk,kötü bakışlı insanlardan uzak durmaya çalışırım:)

ÖZLEM;Amiiiiiin:)

cherryblossom dedi ki...

canim cok cici bir yazi olmus yine, keyifle okudum alintilarini, ögrencilerini :)) ve hayirli günler diliyorum sana mavi gözlü, kirnisik sacli, beyaz tirnakli, gülümsemesi güzel kiz :)))

hikayelerdirgeriyekalan dedi ki...

Ezgicik,hep gül ve gülümse...Sevgiyle kal, mutlu ol canım:)

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Gülmek...Üzerine hiç düşünmeden yaptığımız en güzel eylem bence.

Bu dipsiz dünyanın yola gelmeyeceğini bilsek te inatla gülümsemeliyiz.Ve güzel öğretmenime gülmek çok yakışıyor :)

Sevgilerimle

ezgilimelodi dedi ki...

CHERRYBLOSSOM;Çok teşekkürler:)Mutlu oldum...

HİKAYELERİM;Hiiç bitmesin gülümsemelerimiz...

DALGALARI AŞMAK;İnadına güldümmm:)Çok teşekkürler:))

acartolga dedi ki...

hiçbir zaman gülümsemekten vazgeçme, üzgün olduğunda bile! gülümsemene
kimin, ne zaman aşık olacağını bilemezsin. (Marquez'den)