3 Aralık 2010 Cuma

Elden Ele İletişim...

Birkaç gün önce,öğretmen arkadaşlarıma gece gördüğüm ve beni etkileyen rüyamdan bahsediyorum.Rüyamda sınıfıma müfettişin geldiğini ve bana övgü dolu sözler söylediğini görüyorum.Öğretmen arkadaşım"eh sadece rüyada olur böyle şeyler"diye  gülüyor.Pencere kenarında çayını yudumlayan bir başka öğretmen "rüyan gerçek oldu Ezgi,beyaz arabalı müfettişler geliyor!!"diye şaşkın ördek misali yüzüme bakıyor...


Ya tersi olursa???




İlk kez bu kadar heyecanlandığımı hissettim.Belki de beni fazla eleştirecek,olumsuz birçok şey söyleyecekti.
Gülümser bir ifadeyle odamıza geldiler,minicik odamızda sıkışarak oturduk.Masanın üzerinde benim kitabım vardı."Süpermen Türk Olsaydı Pelerinini Annesi Bağlardı."Somurtkan olan müfettişimiz kitabımı eline aldı,sayfalarını karıştırdı.Üzerinde ismim olduğunu görünce muhabbet etmeye başladı.
"Güzel bir kitaba benziyor."
"Aa,evet.Gerçekten keyifle okuduğum bir kitaptır."
"Ben de alıp okuyabilir miyim?
"Elbette."
Beş saniye sonra kitabın içeriğiyle ilgili şimşekler çaktı beynimde.Kitapta onlar hakkında olumsuz birçok yazı vardı.
"Henüz bitirmedim ama..."
"Tamam,ben okuyup sana tekrardan veririm."
"Tamam..."
Öğretmen zilinin çalmasıyla,müfettişle birlikte sınıfıma doğru yürüdük.İçimde hala gördüğüm rüyanın endişesi...
Sınıfıma girmesiyle masamın yerini değiştirmesi bir oldu.
"Tutun şunun ucundan şöyle çevirelim"
???!!!
Yok,olumsuz bir şey olmayacak:)
Masamı hem sınıfa hem de tahtaya dönük bir duruma getirdiğinde ne yapmak istediğini anladım.
Dersime başlamamı isteyerek sandalyeme oturdu.
Biraz zaman geçtikten sonra yanıma yaklaştı:
"Hocam,sanki sen daha aktifsin."
"Beni teftiş edeceksiniz diye ben aktif olayım dedim:))"
Yukarıdaki sözü söyledikten sonra gülmeye başladı.Onu güldürdüğüm için ben de güldüm:)
"Panolarınız çok güzel.Sınıfınız da çok renkli."
Söylediği sözler beni rahatlatmıştı.Sınıfa çamaşır ipi asıp üzerine mandallarla kavram kartları asmam hoşuna gitmiş olacak ki mandallarla oynadı:)
Ertesi gün bir kez daha gelip hem kitabımı teslim edeceğini hem de dersimi dinleyeceğini söyledi.
Ve geldi de:)
"Kitap güzel de sanki bizi birazcık kötülemişler:)"
Yüzüne bakıp gülümsedim.
"Olsun ama çok haklı şeylerden bahsetmiş,kimse dört dörtlük değil.Diğer arkadaşlarım da okumak istediler.Üç gün sonra getirsem kitabı olur mu?"
Bir kitap ile başlayan sıcak muhabbet elden ele dolaşmaya başlamıştı.İletişimin başlangıcı da bu yönde olmalıydı.


Hayallerimizi gerçekleştiğimiz fakat bunları hiç yokmuş farz edip çirkinleştirdiğimiz şu hayatta iletişimde de kötüleşerek hiçbir şey elde edemediğimizi görüyorum.Kalpten söylenecekse söylenmeli tüm güzel sözler.Takdir etmeli,kutlamalı ve en önemlisi bunları samimiyetle yapmalı...
Karşılıklı iletişim sayesinde "korku"ön yargısını yıkan bir toplum olmalıyız.
Bana,benden korktukları için değil,sevdikleri için saygı göstermelerini isterim öğrencilerimin.
Ve her güzel rüyanın gerçekleşmesini:)))
Mutlu hafta sonları...




9 yorum:

bir güzel çift dedi ki...

Canım benim yine gülümsettin beni:) A.Şerif İzgören i çok severek okudum,çok severek dinledim zamanında...Esprili uslübuyla öyle can alıcı konulara değinir ki her seferinde "adam haklı yaaa" derim :) bu arada bi önceki yazında bahsettiğin "Şu hortumlu dünyada fil yalnız bir hayvandır" isimli kitabının ismini nasıl koyduğu hakkında anlattıklarına çok gülmüştüm...sevgilerle...

MAVİANNE dedi ki...

canım ne kadar güzel bir kesit sundun bana öğretmenlikle ilgili
çok beğendim diyaloğunuz samimiyet ve iyi niyet hepsi insan olmanın gerekleri değil mizaten

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sen ne kadar güzel ve iyi bir öğretmensin farkında mısın?
Hep böyle kal Ezgi'cim, gerçekten senin gibi öğretmenlere ihtiyaç var.
Sevgilerimle...

ezgilimelodi dedi ki...

BİR GÜZEL ÇİFT;Evet,onu dinlemek çok keyifli:))

MAVİANNE;Konum küçük olunca samimiyet daha da mı büyüyor sanki??

ÖZLEM;:)Teşekkür ederim:)Güzel gördüğün için çoook güzel düşünüyorsun.Benden daha da fazlası var,biliyorum:))

bilge dedi ki...

tüm güzel rüyalarının gerçekleşmesi dileğiyle sevgili ezgi...

ezgilimelodi dedi ki...

BİLGE;Çok teşekkür ederim...

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Yazılarını okurken yüzüme hep kocaman bir gülümseme yerleşiyor:))
Bütün rüyaların gerçek olsun güzel öğretmenim:)

didem dedi ki...

Ruyanin gerceklesmesine sastim! Hep tersi olur derler halbuki.
Yazinin tamamini okuyunca keske butun ogretmenler senin gibi olsaydi dedim. Sevgiler

nihansu dedi ki...

Umut veriyor yazıların Ezgi.
İnsanların birbirlerini anlayabildiği, farklı pencerelerden de kendilerine ve durumlara bakabildiği bir dünya hayal ettiriyor ister istemez.