25 Aralık 2010 Cumartesi

Eşyaların Dili Olmasa da Gülümser,Gülümsetir

İlkokul zamanlarında,annemlerin bana verdiği para ile aldığım halleyi paylaşarak öğrendim hediyeleşmeyi…
“Ne kadar güzelmiş”denildiğinde daha çok yakışacağını düşünüp en sevdiğim bilekliğimi de hediye etmiştim en sevdiğim dosta…
Hediye almayı da vermeyi de hep sevmiştim…
Bu yüzdendir,odamda baktığım her yerde sevdiğim insanların koca yüreklerini eşyalara anlamlandırdığım…
En değerli eşyam olamadı,hepsi birbirinden değerliydi benim için…
Daha önce bir arada konuşmuş olmadığı bir insana bile hediye seçmek ne kadar değerliydi benim için…Alındığındaki yüzdeki koca tebessüm birçok şeye değerdi…
Sevgili Didem,benim için değerli olan eşyaları yazmamı istemiş.Bu soruya cevap vermek gerçekten zor oldu benim için.Sağım solum hep güzel şeylerle dolu:)Bu yüzden birkaç eşya hakkında konuşup,bu güzel soruyu cevaplandırmak istiyorum…

Seneler önce,O askerdeyken eve bir kargo geldi.Açtığımda içinde renkli çikolataların olduğu yumuşacık bir kutu ve kolyeyi gördüm.Baktım,baktım ve içim ısındı.”Ben senin yansımanım!”derdi içimi her hüzün kapladığında.Ve bunu hiç unutmamam için isimlerimizin baş harfleri ile-ikinci ismimin baş harfi:)- böyle bir güzel hediye tasarlayıp göndermiş,beni fazlasıyla mutlu etmişti.Onun aldığı her şey benim için çok değerli,fakat bu çok daha başkaydı…

Ömrüm boyunca saklayacağım,benim için çok büyük değeri olan bir kolye;anneannemin kolyesi…65 sene evvel,düğün hediyesi olarak takılan maneviyatı ölçülmez derecede büyük olan bir hediye…Onun yaşayıp,düğünüm olduğunda boynuma takıldığını görmesini isterdim…

Üniversite yıllarında,odama koca bir paketle arkadaşlarım geldi.Etrafı tüllerle süslü bu sert maddenin ne olduğunu anlamak için paketi olan gücümle açmaya çalıştımJİçinden resmimin bulunduğu koca bir mum çıktıJGüzel bir gülüşün bulunduğu bu hoş mumu her yaktığımda-özellikle gece-Jresmimin parıldadığını görmek beni nasıl mutlu ediyor anlatamamJ

Bu minik kurbiköpek de sevdiklerimden bir hediyeJKermit benim en sevdiğim karakterlerden olduğu için evimde bolca kurbağa oyuncağı var.Kurbağa bulamayan arkadaşım,yukardan baktığında kurbağa görünümlü,şapkasını açtığında sevimli bir köpek haline dönüşen bu oyuncağı almıştıJ

En son sizi de gülümseten bu karakteri paylaşmak istedim.Her baktığımda gülmem için alınmış bu tatlı şey,kafasını oynattığında daha da komik bir hale bürünüyorJ)
 Annemin benim için sakladığı ve hatta üzerinde nazar boncuğunun dahi kaldığı renkli bebek hırkalarımı,botlarımı da göstermek isterdim fakat bulamadımJ)
 Dediğim gibi,benim için her eşya ayrı bir anlam yüklü ve değerli…
Didem’e yazarken bile beni mutlu eden anıları paylaşma fırsatı verdiği için teşekkür ederim.
Mutlu hafta sonları…

26 yorum:

bir güzel çift dedi ki...

ayy okurken bende gülümsedim :) hele sonuncusuna bayıldım.çok şeker yaa...

ezgilimelodi dedi ki...

AYŞENUR;Bakıp da gülmemek elde değil:))

Newbahar dedi ki...

Tüm hediyeler Ezgi'nin karakterinde...

Deli,(aşk)dolu, ışıl ışıl, vefakar ve şirin:))

Sazan dedi ki...

Hep gülsün yüzün, o 32 dişli sevimli şey gibi :)

Öperim canım...

ezgilimelodi dedi ki...

NEWBAHAR;Haklısın,alınan her bir eşya beni anımsatıyor:))

SIRADAN BİR SAZAN;Sazanımm öyle gülsem çook komik olurum ya:))Sen de hep gül canım...

nihansu dedi ki...

Ne kadar güzel ve ne kadar özeller hepsi. Fotoğraflarla sunuşuna da bayıldım ama en çok "sen benim yanısmamsın" denilip de gönderilen o hediyeyi özel buldum.

Ne diyeyim? Özel bir insan olunca ona alınan hediyeler de özel oluyor.

ezgilimelodi dedi ki...

NİHANSU;Tanımadığım bir insana hevesle hediye seçmekten bahsettiğim sendin...Ben senin bana aldığın hediyeyle de inanılmaz derecede mutlu oldum.Özellikle"tamamen içimden geldi"diyerek gülümsene...
İyi ki tanımışım seni,benim için sen ve Tolga abi çok özel ve önemlisiniz...

cherryblossom dedi ki...

canim ne kadar da hoslar, hepsi birbirinden güzel.. beni en cok ilki etkiledi- her ne kadar harfleri secemesem de :)- .. bir de aile yadigarlarina cok önem veren biri olarak, anneannenden kalan kolye.. ha bir de gülümseyen ve gülümseten mum'u unutmamak lazim.. cok tatlisin ezgicim :) sevgiler..

ezgilimelodi dedi ki...

KİRAZ ÇİÇEĞİ;A harfi düz ve ters:))Çok teşekkürler,sen de öylesin:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sonuncusu şahnaeydi, yazın da öyle Ezgi'cim:)
Sevgiler...

acartolga dedi ki...

Hediye almaktan çok vermeyi severim, doğum günlerinde alınan/ verilen hediyeler benim için önemlidir.
Anneannenin kolyesi en özel ve değerli olan eşyan bana göre.

Çok şirin bir yazıydı...

ezgilimelodi dedi ki...

ÖZLEM;Teşekkürler:))

ACARTOLGA;Doğum günümde sende kalan emaneti yollarsın o zaman değil mi?:))Yoksa sürprizi bozdum mu?

acartolga dedi ki...

Sürprizi bozmak mı, ben düşünemem böyle "zarif sürprizler"
İyi fikir ama neden olmasın.

elif dedi ki...

hepsi çok cici de.. muma bayıldım ben ..

ezgilimelodi dedi ki...

ELİF;:))Teşekkürler canım.

didem dedi ki...

Ezgi'cigim cok tesekkur yazdigin icin. Hepsi birbirinden kiymetli esyalar.
Demek senin annen de benimki gibi saklamis bebekliklerini. Sen de kendi cocuklarina verirsin hatta giydirirsin benim gibi.
En sondaki kafasi oynayan biblo hakikaten komikmis. Canin sikildikca bak bak gul. Anneannenin kolyesi manevi degeri en fazla olan sey. Kendine iyi bak.
Sevgiler

ezgilimelodi dedi ki...

DİDEM;Ben teşekkür ederim:))

Esin Bozdemir dedi ki...

O içten bakan gözlerin ve tebessüm eden yüzün hep böyle gülsün...

Yeni yılı sevdiklerinle birlikte, sağlık, huzur ve mutluluk dolu geçirmeni diler...

En içten sevgilerimi gönderirim...

Adsız dedi ki...

Yeni yılda mutluluk ve sağlık dolu günler sizinle olsun.

Merry *. • ˚ ˚ •. ★ ★ Christmas. *. °. ° * * ★ ★ Joyeux. • ˚ ˚ ★ ★ ˛ ˚ ˛ •
•. Noël ★ ˛ ˚ _Π_____. * ˚ ★ ★ ★
˚ ˛ • ˛ • ˚ */______/~ \. ˚ ˚ ˛ ★ ★ ★
˚ ˛ • ˛ • ˚ *| 田田 | 门
°º ♫°° ♫♫ °º ♫°° ♫♫ °º ♫°° ♫♫ °º ♫°

ezgilimelodi dedi ki...

ESMİR;Ne güzel bir yorum...Çok teşekkürler.Benden de sevgiler...

RED RIDDING HOOD;Mutlu yıllaaaar:))

hikayelerdirgeriyekalan dedi ki...

Ezgiciğim,Mutlu yıllar dilerim.herşey gönlünce olsun. canım,sevgiyle öpüyorum
hep ama hep mutlu ol emi:)

Sedencik dedi ki...

kolyeye,muma ve en baştaki yumşacık kutulanan kolyeye...
aslında hepsine bayıldım :)
senin gibi kıymet bilenlere
hediye seçmekde ayrı bir keyifdir...
sağlıklı,mutlu...
hediye tadında
çoook güzel bir yıl dilerim Ezgicim...
mutlu yıllar...
sevgiyle...

MAVİANNE dedi ki...

NE KADAR GÜZEL BU HEDİYELER VE anlattıkların
en çok da muma bayıldım
tabi kolye de çok anlamlı
hediyeleşmek harika
ben de bayılırım
MUTLU YILLAR DİLİYORUM
sevgilerrrrrrr

ezgilimelodi dedi ki...

SEDENCİK;Çooook teşekkür ederim Sedencik...Hepimiz için çok güzel bir yıl olsun...

HİKAYELERİM;Ben de seni öpüyorum çook.Mutlu yıllaaaar:))

MAVİANNE;Teşekkürler:))Mutlu yıllaaar:))

mintinin dünyası dedi ki...

selam ve sevgiler arkadaşım...
gönlünce geçireceğin güzel bir yıl diliyorum sana...
ve yeni yılını şimdiden kutluyorum...
sevgiler...

ezgilimelodi dedi ki...

MİNTİNİN MUTFAĞI;Hoş geldiniz:)Teşekkür ederim...
Mutlu yıllar...