14 Aralık 2010 Salı

Üşüten Gün...



Nihayet kar yağdı...
Gökyüzünden düşen her bir kar tanesi,erimeye inat ettiği için havanın ısısını alarak bizi üşümeye mahkum etti...
Üşüdüm bu sabah...
Kuzularla"Yerli Malı"haftası kapsamında kendi çapımızda bir şeyler yapmak istedik."Size ne getireyim?"dediğimde hep bir ağızdan"simiiiiiiiiiiiiiit"dediler...
Evlerinde tandır ekmekleri bulunduğu için,fırın yapımı ekmekler bile onlara pasta gibi geliyor.
İçimi titreten soğukta erkenden evden çıkarak fırına uğradım."14 simit almak istiyorum"dediğimde fırıncı amca yüzüme baktı.Gülümseyerek,"öğrencilerim için alıyorum"dedim."Hmm anladıydııım zaten"dedi:)
İkinci ders matematik sınavı yaptım.Sınav sonuçlarını okuduktan sonra moralim alt üst oldu.Hiçbir şey öğretmemişim gibi soruların cevaplarını saçma sapan cevaplamışlar.
Sinirlendim,hatta hiç bu kadar sinirlenmemiştim:)
Bunu fark etmiş olacaklar ki,teneffüste yanıma yaklaşarak sessizce sordular:
"Yerli Malı haftasını kutlamayacak mıyız??"
Suçlu böcük kafalılar!!
:))
Yukardaki ifademden sonra sevinerek hepsi yerlerine gittiler...
Öğle arasında güzel bir yemek şöleni oldu onlar için...
Aralarında simitin yarısını kardeşine ayıranlar da vardı...
Bir simitin yarısı gibidir kardeşler,değil mi?
***
Akşam üzeri iki öğretmen arkadaşımızı yolculamak için terminale gittik...
Biri Siirt'e,diğeri ise Mardin Bilge Köyü'ne gidecekti.
Evet,o köy...
Katliamın olduğu o masum köy...
O'na "korkuyor musun?"dediğimde,"İçimde en ufak bir endişe yok"dedi...
Araba gelmeden önce şakalaştık,güldük,güldük...
Araba gelince gözleri dolu dolu oldu arkadaşlarımın...
Yaş duramadı gözümüzde,ağladık...
Onlar gitti...
Gittiklerinde kar yağıyordu...
Ve ben akşam da üşüdüm...

14 yorum:

didem dedi ki...

Giden arkadaslarinizi allah kavustursun? Simitleriniz afiyet olsun. Matematikte umarim en kisa surede gelisme kaydedip ogretmenlerini sevindirir kuzular:))

Işıl dedi ki...

IKBAL GURPINARIN SIMITIN IKI YARISI SIIRI VARDI ONU HATIRKADIM COK GUZELDIR BI DINLE ISTERSEN

elif dedi ki...

Allah yardımcıları olsun arkadaşlarınızın, ne kutsal ve ne kadar zor bir görev oralarda öğretmen olmak...

Newbahar dedi ki...

Senin yüreğin hep üşüyor Ezgim!...

acartolga dedi ki...

İlkokul öğrencisi olduğum yıllarda (1980-85) Yerli Malı Haftası önemliydi; ilerleyen zamanlarda bu önem azaldı. 25-30 yıl öncesine ilişkin anımsadıklarım çok az; okula yiyecek bir şeyler götürürdük, söz konusu yiyecekler yerli malı olurdu. O yıllarda ithal mal bulunmazdı zaten, yabancı sigaralar, fast-food zincirleri, tekstil ürünleri, güneş gözlükleri, kısacası yabancı markalar 1980'lerin ikinci yarısından başlayarak boy göstermeye başladı güzel ülkemde. İşin ideolojik ve ekonomik boyutuna hiç girmeyeyim, sadece o yılları özlemle anımsadığımı söylemek isterim.
Matematik sınavında başarısız olan öğrencilerine matematiği sevdirmek için elinden geleni yapmalısın, matematik öyle bir bilim ki sevmeden, ilgi duymadan öğrenilmiyor, ezberle falan da olmuyor; öğretmensin bu konuyu benden daha iyi bildiğine kuşkum yok, akıl vermek niyetinde değilim.
Arkadaşlarınızdan ayrılmanız duygusal olmuş. Yer değiştirmeli insan, bilmediği coğrafyalar keşfedebilmeli , yeni dostlar/düşmanlar edinebilmeli, yeni bir hayat kurabilmeli kendine...
12 yıldır çalıştığım odayı dahi değiştirmedim, riskleri göze alamadım, alışkanlıklarımdan vazgeçemedim ama iyi mi yaptım, hayır...
Nedense duygulandım yazını okurken.

Deliler Teknesi dedi ki...

Mardin Bilge köyü ha... Korkmadan gidilebilir ama nasıl öğretmenlik yapılabilir orada bilemem... Onca kötü hatıra orada öylesine dururken... Köyün girişindeki mezarlığa bakınca ne hisseder insan acaba?.. Zor, çok zor...

Matematik böyle bir derstir işte... Öğretilenler ya da öğretildiği sanılanlar her zaman sınav kağıdına yansımaz... Ya da şöyle tanımlamak gerekir: Matematik, sınıf mevcudundan bağımsız olarak sadece üç beş öğrenci ile işlenen bir derstir... Yine de sayıyı mümkün olduğu kadar arttırmaya gayret etmek gerekir...

Soğuk üzerine sıcak bir yazı olmuş... Kalemine sağlık... Selam ve sevgiler...

ezgilimelodi dedi ki...

DİDEM;Umarım dediğin gibi olur:)

IŞIL;Uzun zaman önce dinlemiştim ama tekrar dinlerim,teşekkürler...

ELİF;Amin...Zor Elif gerçekten zor...

NEWBAHAR;Öyle mi dersin ablacık?Isınır elbet...

ACAR TOLGA;Matematiği eğlenceli hale getirmek için elimden geleni yapıyorum fakat zihinlerini fazla zorlamamanın gerektiğinin de bilincine varıyorum zamanla...
Birlikte yemek yiyebilmek,paylaşabilmek,tutumlu olmayı kavrayabilmek açısından çok önemli bir hafta olduğunu düşünüyorum.

DELİLER TEKNESİ;Çarpım tablosunu araba yarışıyla öğreten birisi olarak,bu dersi kesinlikle somutlaştırmadan anlatmamak gerektiğini savunuyorum.Çoğunluk sıkıntıdaysa hemmen elimi çabuk tutup zarardan kara geçmeliyim:))

seyyahmimoza dedi ki...

sevgili ezgi;bilirim ayrılık sahnelerini,vedanın ne zor olduğunu.akan gözyaşlarının içindeki fırtınadan sadece bir damla olduğunu.ve vefa denen şeyin ayrılıklarla önem kazandığını.
Allah güzel ayrılıklar nasip etsin ve tez zamanda kavuştursun.

biz de cuma günü yapacağız yerli malı haftasını.bekliyoruz,misafirimiz olun bir simiti de biz paylaşalım.
sevgiyle...

Deli Anne dedi ki...

Öğretmenlik böyle yapıldığın o klişe çok yerinde ve çok manidar oluyor sahiden de.. çook çok kutsal bir görev sizinki ve ne güzel ki yürekten yapıyorsunuz bu işi..

gönlünüze sağlık

ezgilimelodi dedi ki...

SEYYAH MİMOZA;Neden olmasın:))

DELİ ANNE;:)Yazarken gülümsedim:)Hoş geldiniz...Çok teşekkürler,sayfanızı merak ettim,geliyorum:))

oz dedi ki...

Sıkı giyin Ezgi Öğretmen; 'yüreğin' üşümesin!

ezgilimelodi dedi ki...

ADIM ADSIZ;Bahar geldiğinde ısınacağımı düşünüyorum:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kıyamam onlara ben, " kardeşler bir simidin yarısı gibi " gerçekten ve en çok da onlar bunun farkında.
Boş ver kızma onlara Ezgi'cim:)

Esin Bozdemir dedi ki...

Sevgili Ezgiciğim o kocaman dünyanla sadece aydınlatmakla kalmayıp hem yüreklerini hem de "simitle" morallerini yerine getirmeyi başardığın öğrencilerinle...sen ne kadar yüce gönüllü bir Öğretmensin...

Yüreğin hep sıcak kalsın...Soğuk sana uzak dursun Ezgiciğim...Ve Allah kavuştursun canım...

Sevgilerimle...

Güzel bir haftasonu dilerim...