21 Ekim 2010 Perşembe

Çocuk...


Çocuk olmak zor buralarda…

Hele dağların tepesindeki o evde yaşıyorsan…
Evde ne Heidi’nin evi gibi şirin bir yer ne de çatı katında yumuşak yataklar var.
Belki yirmi,belki de daha fazla nefes,yürek,can…
Nöbetleşe gidilen çobanlık sırası Ferdi’de..
Ferdi benim öğrencim…
Hayvanların birbirlerine saldırısını görüp,ayırmaya çalışmış.Gelen boynuz darbesiyle sağ gözünün hemen altı yırtılarak kana karışmış.Yüzünü çevirmese gözünden olacağını anlattı bana bu gün…
Ben okul sonrası kurs ile cebelleşirken dışarıdan beni seyrettiğini gördüm.Dersi bırakıp koştum yanına.O haldeyken çıkmış gelmiş yanıma…Sevindim…Yüzünün halini gördüm sevincim yarım kaldı…
Açılamayan mor bir göz,özensiz bir yapılan pansumanla kapanan yara…
Ailesi ile karakola ifade vermeye gittiklerini anlatıyor küçük kardeşi.”E şimdi ineği mi sorguya alacaklar?”diye soruyor bana…Kendimi tutamayıp gülüyorum…
Ah be çocuk!
Keşke baban kendini sorgulasa,olmasa bu kadar çocuk!
Yoksa yaş değil,kan akacak boncuk boncuk…
Ve akmış akacağı kadar kan gözlerinden…
Gezdiğim tüm velilerden sonra en son onların evine gideceğim…
Dağın tepesindeki o ev…
Ve içeri giremeyeceğim…
Girmemi isteyen fakat mahcup bir yüzle gözüme bakan veliden sonra…
Kapıda tahtaların üstüne asılı çamaşırların yanında sohbet edeceğim biraz…
Belki kapı önündeki çeşmeden bir su içeceğim…
Boğazımdaki düğümün açılmasını sağlayacak…
Kimbilir
Belki…

12 yorum:

Newbahar dedi ki...

Evet, oralarda çocuk olmak zor. Hatta çocuk olmak yasak!...

Ferdinin gözü kör olsaydı hesabını kim soracaktı, kim verecekti?

Zor be Ezgim, senin işin de zor. Mutluluğun resmine bakmıyor çünkü gözlerin.

ezgilimelodi dedi ki...

NEWBAHAR;Okula gelmediği için,bu olayın üzerine gidemediğim için kendimi suçlayacaktım.Hala da öyle...
Okul zamanında dağda olabiliyorsa,bir şeyler eksik hala...
Nöbetleşe giden okul çağındaki 13 çocuk...
Sorumsuz bir aile...
Ve hala eğitmek için debelenen ben...
İnadına mutlu olmak lazım işte!!
İnadına...

oz dedi ki...

Daha önce de kullandıysam şimdiden özür dilerim ama, hüzün büyütüyor seni, ne güzel! Senin için üzülmüyorum Ezgi öğretmen, senin için mutluyum. Yolun bahtın ömrün ay aydınlık olsun, saygılarımla...

Profösör dedi ki...

Bütün öğretmenlere saygı duyuyorum. Ellerinden öpüyorum.

Deliler Teknesi dedi ki...

Vah Ferdi'cik vahhh... Bilirim Ferdi'leri... Çoktur bu ülkede... Aman hocam kola kanat olmaya devam edin Ferdi'lere... Sizin sevginizle kurtarılan her ferdi bir kazançtır bu ülke için... Ana babaları sorgulamakla vakit kaybetmeyin... O konuda yapabilecek bir şey yok gibi... Ama Ferdi'ler konusunda çok şey yapabiliriz galiba... Selam ve sevgiler.

seyyahmimoza dedi ki...

"Ah be çocuk!
Keşke baban kendini sorgulasa,olmasa bu kadar çocuk!
Yoksa yaş değil,kan akacak boncuk boncuk…"
beni benden aldı bu sözler.yüreğinize ,emeğinize sağlık.

Esin Bozdemir dedi ki...

Bir düğümde benim boğazımda takıldı kaldı yazdıklarını okuyunca...

Öğremenlik mesleğini idealist duygu ve düşüncelerle yerine severek getiren benim sevgili Ezgi Öğretmenim...

Sana sevgi ve saygılarımı gönderiyorum...

deN1z dedi ki...

Baba bir masal anlat bana
İçinde bütün oyunlarım
Kurtla kuzu olsun
Şekerle bal

Anlatırken tut elimi
Uykuya dalıp gitsem bile
Bırakıp gitme sakın beni

Bana bir masal anlat baba
İçinde tüm sevdiklerim
İçinde istanbul olsun....

sevgilerimle canım..

ezgilimelodi dedi ki...

ADIM ADSIZ;Teşekkür ederim.Yükü bazen ağır oluyor ama taşıdığım mutluluğun yanında hiç oluyor hüzünler...

PROFÖSÖR;Teşekkür ederim.Hoş geldiniz sayfama...

DELİLER TEKNESİ;Birr şeyler yapmak için çaba gösteriyoruz...Bakalım güzel şeyler olur umarım...


SEYYAH MİMOZA;Teşekkür ederim...İçimden öyle yazmak geldi...

ESMİR;Çok teşekkürler,güzel yorumlarınız beni mutlu ediyor...

DEN1Z;Süper Baba nın sözlerini yazmışsınız...Ne güzel bir diziydi değil mi?

nihansu dedi ki...

Çocukluk... Bir insan hayatının bana göre en paha biçilmez zamanı. Ne yazık ki herkes şanslı olamıyor yeterince ya da çok mutlu bir çocukluk dönemi geçiremiyor. İnsanın yetişkin olduğunda durup dönüp de yeniden hatırlayabileceği bir dönem ve izler hiç silinmiyor. Belki kuzucuğun gözünün altındaki o iz zamanla silinecek ama kalbinde ve onun çocuk dünyasında bıraktığı izi hiçbirşeyin silemeyeceğini biliyorum.

ezgilimelodi dedi ki...

NİHANSU;Silinmeyecek ablacık...Malesef...

didem dedi ki...

Ah ah ah cok uzuldum. Allah korumus gozunu Ferdi'nin.