2 Şubat 2011 Çarşamba

Düşünmemeyi Düşünmek

Okul varken sıcak yatağından kalkıp hazırlanması zor oluyor insanın…
Mevsim kış ise sıcak ellerin kapı koluna,kirpiklerin birbirine ve ayakların yere yapışır.Ben de tatilde uykusuzluğun acısını çıkarmak isteyip her gece kendime söz veririm:
Bu sabah erken kalkmamalıyım!
Ve her seferinde okul saatinde uyanıp tavanı seyrederim…
Erken kalktığım bir gün,kahvaltı sırasında televizyondaki bir resme gözüm ilişiyor.Sunum yapan doktor”buradaki kutup ayısının resmine bakmanızı istiyorum”diyor.Uzun bir süre baktıktan sonra sözüne devam ediyor:”Şimdi bu resmi otuz saniye boyunca düşünmemenizi istiyorum,her şey düşünün ama bu resmi düşünmeyin!”
Otuz saniyede gözümün önüne sürekli getirdiğimi fark ediyorum.
Ve başka bir şey daha…
Beynimizle inatlaşırken aslında sözlerimizin sihrine yenildiğimizi anlıyorum.Öyle ya on saniyede belki de on kez aklıma gelen o resim,bir gün boyunca beni ne kadar rahatsız ediyor!
Erken kalkmamalıyım dediğimde aslında yine erken kalkacağımı söylüyorum.Sevdiğim kızı ya da erkeği unutmalıyım diyen aşık aslında gün içinde defalarca hatırlıyor onu...Ancak beynini başka bir aşkla doldurduğunda geriye itebiliyor...
Herhangi bir konu ile ilgili olumlu hayaller kurduğunda aslında insan haritasını beyniyle çizip belki de gerçekleşmesine büyük bir katkı sağlıyor…
Hakkında yazılıp çizilen onlarca kitap ve kurallardan bahsetmek istemiyorum.
Belki de istediğim yazımı okuyan her kimse ufak bir tebessüm oluşturabilmek yüzünde…
Gülümsediğinizi hissediyorum:)
Kutup ayısına bakın,gözlerinizi kapayın ve düşünmemeye çalışın:)

Kapandığı anda bile gözünüzün önünde…
O zaman güzel şeyler düşünelim,güzel şeyler olsun…
Mutlu günler…

7 yorum:

Işıl dedi ki...

hep guzel seyler olsun

acartolga dedi ki...

"Sevdiğim kızı ya da erkeği unutmalıyım diyen aşık aslında gün içinde defalarca hatırlıyor onu...Ancak beynini başka bir aşkla doldurduğunda geriye itebiliyor," demişsin, buna katılmıyorum, birini severken başka birinin hayatımıza girebilmesi olanaksızdır, Orhan Veli'nin dediği gibi: Eski bir sevdadan kurtulmuşum/Artık bütün kadınlar güzel... Önce sevdadan kurtulmak gerek.
Bu düşüncem bir yana insan psikolojisinin temel bir özelliğini güzel bir anlatımla dile getirmişsin, müzik de muhteşem...

ezgilimelodi dedi ki...

IŞIL;Olsun diye ümit ediyorum ben de...

ACARTOLGA;Olanaksız olduğunu düşünmüyorum ben de...Hayatta her şey mümkün olabilir...Müziği beğenmene sevindim...

dicle kıyısında masal kentim dedi ki...

mutluluk verici güzel bir yazı.

Adsız dedi ki...

Tebessüm ettirdi :)

ezgilimelodi dedi ki...

DİCLE KIYISINDA MASAL KENTİM;Sevindim böyle düşünmene:)

PLUIE;Yaşasın o zaman:))

didem dedi ki...

Beynimize hukmetmek bazen zor oluyor. Karamsar kotu birsey dusunurken onu aklimizdan atmak zaman aliyor. Surekli olumlu seyler dusunme pratigi yapmak lazim. Cok haklisin...