15 Şubat 2011 Salı

Yaşasın Kar:)

Bembeyaz bir sabaha uyandım bu sabah…
Aynayla konuşup,”boş yere hazırlanıyorsun,tatil olur bu gün!”dedim…
Çantama öğlen arasında yiyeceğim şeyleri de koyarak çıktım dışarı…
Manzara aynen böyleydi:)

Evin önündeki merdivenin üzerine biriken karların üzerine basarak şekiller yaptım.Yan komşu incecik bir yol açmış sağ olsun,o yoldan parmak uçlarımda yürümeye başladım…
İlk olarak fırıncı amcayla selamlaştım.”Sen hangi köydeydin,hocam?”dedi.Cevapladım.”Yok,yok tatil olur kesin”diyerek hem fırın önündeki karları süpürdü hem de arkamdan konuşmaya devam etti.Dönemedim.Zaten yolda korkarak yürüyordum,düşsem tam komedi olurdu.
Yola devam ederken market görevlisi ağabeycik”yollar kapalıdır,gitme hocaaammm”dedi.Meğer ne çok düşünenim varmış:)
Ayşecik filmindeki gibi kasap,bakkal elele:)
Hayat kar yağarken de güzeeeeeeeeeeeeeeeeeeel:)
Öğretmen arkadaşımla elele tutarak araba beklediğimiz yere doğru yürüdük.Birkaç kez kayıp güldük:)”Sen,düşersen valla seni tanımam yoluma devam ederim”dedim,güldü;iyice tuttu kolumdan…
Üniversitedeyken komiklik olsun diye”nee hoca gelmeyecek miymiş?”derdim,sınıftaki herkes inanır ve sınıfta bir gürültü kopardı:)Bunu o kadar çok yaptım ki,bazen gerçek olan şeylere bile inanasım gelmezdi…
Yolda diğer okullarda görevli öğretmen arkadaşlarla karşılaştık.”Bugün okullar tatil,gitmeyin”dediler.İçimden “haddi cannımm”dedim.Herkes birbirine okulun tatil olduğunu söylüyor,fakat kimse yerinden kıpırdamıyordu.Düşünün,bembeyaz bir yolda kaldırım kenarlarında dikilen pembe,siyah,mavi montlu siyah çantalı insanları…Onların hepsi köy öğretmeni:)
Servis arabamız göründüğünde gülücükler saçarak gülümsedik şoförümüze…Arabaya bindik,ilçe merkezinden çıkarken bir anons duyduk:
“Kar yağışı nedeniyle okullar tatiiiiiiiiil:)”
Meğer dönen onca muhabbet doğruymuş…
Herkesi kendim gibi sanmam gerekmiyormuş:)
Bu günü,düşmeden,yorulmadan ve evde dinlenerek geçirmek gibisi de yokmuş:)
“Onbeş gün tatil yaptın,yetmedi miiiiii!”diyeniniz olursa da,
Yok ya diyen olmaz:)))

16 yorum:

bir güzel çift dedi ki...

çok şanslısın böyle bembeyaz bir manzaraya uyandığın için,çok şanslısın bugünün tatil olduğu için :) ...çok şanslıyım böylesine tatlı bir müzik eşliğinde bu güzel cümlelerini okuduğum için...sevgilerle Ezgicim....

ezgilimelodi dedi ki...

BİR GÜZEL ÇİFT;Ne güzel,ne sıcak bir yorum bu!:)
Sayfamda senin gibi değerli okuyucular olduğu için ben de şanslıyım...
Sevgiler Ayşenur...:)

acartolga dedi ki...

Burda kar yok Ezgi; bugün bolca sulu kar(karla karışık yağmur) yağdı, hiç sevmem sulu karı; ne yağmurdur, ne kar, kişiliği olmayan bir yağış türüdür.
Okulun tatil olması hoş bir gelişme bence, çocuklar için de, sizin için de iyi olmuş.
Köy öğretmenleri biraz daha çok saygı duyulmalı; en azından gösterdikleri özveri için. Yanlış anlaşılmasın, tüm öğretmenlere saygı duyulmalı, köy öğretmenlerine azıcık daha çok...
Biz napalım, "kar duası"na çıkalım mı?

ezgilimelodi dedi ki...

ACARTOLGA;Gökten pamuk yağıyor adeta:)
Köyde öğretmenlik yapanlar bence çok daha şanslı...Şöyle bol koridorlu,merdivenli bir okulda dolaşmanın kıymetini daha iyi bilirler belki:)
Kuzular dün ben nöbetçiyken "n'olur kar topu oynayalım mı örtmenimmmm"diye yalvardılar.Okul bahçesinde oynamanın keyfi bir başka:))
Onlar okulu daha çok seviyorlar.Bi garipler:))

acartolga dedi ki...

Okulu daha çok severler tabi; sıcaktır,
arkadaşları ile beraberlerdir,
öğrenmenin dayanılmaz hafifliğini hissediyorlardır,
kimi zaman eğleniyorlardır,
daha ne bileyim dünya iyisi bir öğretmenleri vardır...

seyyahmimoza dedi ki...

beyaz karın yüreğinde oluşturduğu sıcaklık buralara kadar geldi.sevincine ve müziğine ortağım.
sevgiyle...

Işıl dedi ki...

kar sevmıyorum ama tatılı severım

ezgilimelodi dedi ki...

SUİNCİ;Yaşasın!Suinci ger döndü:)))
Varsın olsun soğuk;yeter ki tatil de olsun:))
Gel burada kar topu oynayalım çoluk çocuk:))

SEYYAH MİMOZA;Mutlu oldum:)Teşekkürler...

IŞIL;İkisi birleşince ben seviyorum:)))

Sedencik dedi ki...

hayat asıl kar yağarken güzel :))
en azından benim için öyle...
çektiğin fotoğrafa nasıl özlemle ve keyifle baktığımı bir bilsen...
buralarda yok sen keyfini çıkar Ezgicim...
hem karın hem tatilin...
böyle fotoğraflarla ve sıcacık yazılarla banada yansıyor keyif :)
sevgiyle...

Esin Bozdemir dedi ki...

Ezgiciğim,
Ne güzel karlı bir sabaha uyanmışsın böyle.Ve ne güzel bembeyaz kar'lı havaları görebilmişsin!biz hala bekliyoruz İstanbul'da!nedense bu yıl gelmez oldu karlar bir türlü..gelse de bütün kirler temizlense her yer bembeyaz olsa...

Sanki içine serpilmiş kar taneleri ezgciğim...yüreğinden yüreğime doğru aktı tüm naifliğin...gülümsedim:)

Güzel bir hafta dilerim...sevgiyle kal...

ezgilimelodi dedi ki...

SEDENCİK;Eridiğinde ayrı bir güzel ama:))Baharı hissediyor insan...
Keyfim parmak uçlarımdan size de bulaşıyorsa ne mutlu bana...
Özleme,gel buralara..bekleriz:)

ESMİR;Köye giderken gözlerimi açamıyorum.Her yer bembeyaz;bir tek ayak izleri var tavşanın:)Parlıyor tüm ışıltısıyla kar...
Ve ben tarlalardaki karı,krema üzerindeki çikolata damlalarına benzetiyorum:))Koca bir pasta sanki:))

sedef kalem dedi ki...

benim hiç böyle bir umudum olmayacak artık:( burda kar nedeniyle okulların tatıl olması imkansız ama bence sıcak nedenıyle tatil edilebilir:) 15 tatile gelince inan bana da YETMEDİ :(

Adsız dedi ki...

Benim kışla aram pek iyi değil. Çünkü normalden daha fazla üşüyorum fakat Yaratan soğuğu sevimli kılmak için karı yaratmış diye düşünüyorum. Şayet bu sene karı görebilirsek buralarda sıcak bir çay eşliğinde izleyeceğim (:

ezgilimelodi dedi ki...

SEDEF KALEM;Neyse 17 haftamız kaldı:)))))

K.C.S;Ben de soğuğu sevmem ve dediğin gibi çok üşürüm..baharı bekliyorum:))

didem dedi ki...

Harika! Tatili kim sevmez. Bugun burada da birden bire dolu basladi, eve zor kactik:)
Iyi tatiller iyi dinlenmeler...

ezgilimelodi dedi ki...

DİDEM;Teşekkürler,iyi tatiller:)