4 Şubat 2011 Cuma

Yine Yazı Bekleriz


Tuz ve buz olmuş yol,biraz da kömür karası…
Siyah,beyaz...
İkisi de eritememiş buzları…
Demire tutunup yürümeye çalışan yaşlı teyzenin bir adım arkasında ellerim cebimde yürüyorum.
İnsan düşmekten ne zaman korkar?
***
Bacasından kara dumanlar çıkan küçük evlerin bulunduğu sokaktan geçiyorum.Sessizliği bozan iki çocuk evlerinin çatılarından sarkan buzu kılıç yapmış oynuyorlar.Kiminin bir gözü balkonda,korkarak karı kemiriyor.
Öğüt dinlemez çocuklar;kar küçükken daha tatlıdır…
Ve pamuk şekeri kadar pembe…
Gözü görmeyen,gönül gözü ışık saçan amcanın kulübesindeki cama dokunuyorum.Sihirli lambadaki cin karşımda...
Birkaç dilim börek,el yordamıyla demlenen çay ve sıcak bir gülüş karşılıyor beni…
Sobanın yanındaki kanepeye oturuyorum.O,tam karşımda.Ellerini öpmek için eğildiğimde,"Ellerim yağlı"diyerek gülüyor.
Anlatıyor,“Kapımı kilitliyorum insanlara!”diyor,”övünen,kendini anlatıp giden insanları dinlemek istemiyorum!”
Gülüşümü hissedip gülümsüyor,dua ediyor…İçim titriyor…
Elindeki su bardağına dolu sıcak çayı seyrediyorum,döküldü dökülecek üzerine,korkuyorum;O hep gülümsüyor…
***
Ayak basılmamış bembeyaz karların üzerine basarak gidiyorum.Çıkardığı ses beni mutlu ediyor.İzlerimi takip etseler belki dedeme onlar da dua ederler,mezar taşlarının üzerindeki karları temizlerler belki…
Küçüklüğümde mezarlıklardan korkardım.Sevdiklerim orada olunca daha mı tanıdık geliyor?!..
Ölümün soğukluğunu ancak çocuk sesi bozar…
Günümü çocuk cıvıltısıyla,halı üzerinde yuvarlanarak tamamlıyorum.Onlarla yaptığım saçma hareketler bile çok daha sevimli oluyor.Çocuk ruhumu sevdiler;ben onları çok seviyorum…
Yazı bekliyordum fakat kar beyazlığı iyi geldi bugün bana,ona,onlara…
İyi günümdeyim:)

9 yorum:

Cam Kenarı Olsun.. dedi ki...

Öyle bir bardak çaya hasret kaldım hep soğuk sevimsiz ellerden içince .. ince düşüncelere daldırdı yazın ..

saygılar

ezgilimelodi dedi ki...

CAM KENARI OLSUN;:))Gelişin sevindirdi:)

didem dedi ki...

"Kar" ancak bu kadar guzel anlatilir. Uslubuna hayranim. Siir gibi yazmissin. Huzur doldu icim.

acartolga dedi ki...

Eskiden kar yerdim; demek ki iyi birşey...

ezgilimelodi dedi ki...

DİDEM;Güzel yorumun için çok teşekkür ederim...

ACARTOLGA;Kim yemez ki?:)

elif dedi ki...

en son fotoğraf ne hoş bayıldım. ben sanırım karı kızımla beraber sevdim.ondan önce beni üşüttüğünü hatırlarım sadece. şimdi ise kar deyince oyun geliyor sadece aklıma...

Sedencik dedi ki...

banada bu yazı iyi geldi Ezgicim...
sıcak samimi ve üstelik kar var daha ne olsun:)
biz hasret kaldık burda kar a...
ben zaten geçen yazın öldürücü sıcağından sonra yaz da beklemez oldum...
fotoğraf çok güzeldi...
belki bir başka yazında daha çok kar fotoğrafın olur...
bende seyrederim dilediğim gibi :)
mezarlıklarda kar altında bir başkadır hakikaten...
sevgiyle...

Dyginl dedi ki...

İçim ısındı okurken çok güzel anlatım.Çay içesim geldi:):)

ezgilimelodi dedi ki...

ELİF;Traktörün tekerleğinin vermiş olduğu şekil:))Güzel bir fotoğraftır evet:))

SEDENCİK;:))Dışarı çıkmaya üşenmesem çok fotoğraf olacak:)İçim geçmiş benim:))
Soğuktu mezarlık;taşa dokundum,ısındım...

HUYUMKURUSUN;Hoş geldin:))Afiyet olsun:))