9 Şubat 2011 Çarşamba

Geçmişin Çizgisi

Öğrencilerimin defterlerinde,kitap kapaklarında çeşitli çizgi kahramanları gördükçe aklıma gelir çocukluğum…
Benim için en güzel çıkartmalar “Ninja Kaplumbağalar”a ait olanlardı.Hele bir de yanına pempe saplı atlama ipi hediye edilince sevincim ikiye katlanırdı.
Okul sonraları çizgi dünyasında kaybolur,kendimi onların yerine koyardım.Belki onlardan biraz daha masum,biraz daha yaratıcı ve biraz daha zarar görmekten korkan bir çizgi kahramanı olurdum:)
Eğitime büyük katkı sağlayan "Susam Sokağı" uzun bir süre vazgeçilmezim olmuştu.Gizliliğin beni her şeyden daha cezbetmesi Kırpık’ın sepetinin içini keşke görebilsemlere kadar hayal dünyasında dolaşmamı sağlardı.Anneannemin sepetinin içine gizlenip kendimi onun yerine koymuşluğum da vardır.Ama ben en fazla yiyeceklerimi ve oyuncak bebeğimi sığdırabilmiştim:)
Nöbetçi öğretmen,ben okul koridorlarında “halalaaaaydiiii halalayydiiiiiiii”diye bağırarak şarkı söylerken yanıma yaklaşıp”şarkının başka sözleri yok galiba”diyerek gülümserdi.Vardı evet,ama ben sadece o kızın 'halalaydiii' diye söylediği kısmı rahatlıkla söyleyebiliyordum.Ben Heidi’yi seyretmeyi çok seviyordum.Sanki her şey aynıydı.Saç boylarımız,yanaklarımdaki kızarıklık..Bir tek Peter yoktu ve kuzucuklar:)Arkadaşımın dedesinin ahırında samanlara yatıp Heidi’yi anımsamak sanırım en büyük hatamdı o dönemler…Arkadaşımın saçımdan samanları temizlemesi uzun sürmüştü.Hatırladığım kadarıyla saman rahat değildi,sadece sıcaktı:)
Beşinci sınıfta oynanan oyun sonucu”golcü”seçilmiştim.İlk defa bir erkeği o zaman ağlattığımı hatırlıyorum:)Fazla hırslıydı:)Bendeki bu oyun aşkı”küçük golcü”yü seyretmekle daha da arttı.Abimle oturup Tsubasa’yı seyrediyordum:)Onu taklit etmem imkansızdı.Havada dönüp duruyor,şahane vuruşlar yapıyordu.Zaten kısa sürdü.Şimdilerde futbola aşkım Fenerbahçe den ibaret:)


Abim ben ağladığımda küçük Japon karakterlerine benzediğimi söylerdi.Gözlerimi kısıp yanlardan gözyaşı fışkırtıyormuşum.Ağzımı açarak ağladığımı da düşünürsek,gerçekten de benzerlik olduğunu fark ettim:)Yaramazdım,yalan yok:)
Her sabah üşenerek okula gittiğim için en büyük dileğim Richie Rich gibi kalktığımda makinelerin beni giyindirip,dişlerimi fırçalaması ve hatta yemeğimi yedirmesiydi…

Şimdilerde çizgi filmlerin yerini çeşitli animasyon filmleri aldı.
Ve ben kuzucuklarla oturup filmleri yorumlamalarına kahkahalarla eşlik ediyorum.Çünkü onlar hala beni kahramanların yerine koyuyorlar.Bu zamana kadar Kül Kedisi’nin ayakkabılarını giydim,cadının elmasını yedim,Aslan Kral oldum,sihir yaparak gökyüzünde dolaştım...

Sevgili "Huyumkurusun"a bana geçmişin çizgilerini hatırlattığı için teşekkür ederim.
Ben de "Acartolga"ya sormak istiyorum.Küçüklüğünün çizgileri kimlerdi?


9 yorum:

acartolga dedi ki...

Geçmiş Çizgilerim

Öyle fazala seçeneğimiz yoktu çizgi film konusunda, Trt'nin yayınladığı tüm çigi filmleri izlerdik. Anımsadığım kadarıyla, hafta sonlarında sabah gösterildi çizgi filmler.
He-man vardı, olağanüstü güçleri olan ve tüm kötülükleri yenen kahraman; nedense kazanan hep iyiler okur, bence bu gerçekçi değildir, her neyse yorum içinde yorum yapmayım. "Gölgelerin gücü adına, güç bende artık" diye kükrerdi. Kılıcıyla dokunduğu köpeği de olağanüstü bir yaratığa dönüşüverirdi,sonra da kötülerin işini bitirirlerdi. Daha sonra He-Man'in dişi versiyonu She-ra çıktı ama He-man gibi tutmadı.

Tüm zamanların vazgeçilmezi Red Kit hiç kaçırmadığım bir çizgi filmdi, atı Düldül, köpeği Rin Tin Tin ve "kronik" rakipleri Daltonlar ile her macerası keyifle izlenirdi, hele fon müziği süperdi. Bugün de izliyorum Red Kit'i.

Bunların dışında hayalet avcıları, Clementine ve şirinleri anımsıyorum.

ezgilimelodi dedi ki...

He-man She-ra savaşını mahalledeki çocuklarla yapıp annemden azar işitmiştim:))Clementine:)))Oy o ne korkunç bir şeydi öyle:))Yaşıt olduklarım bilmezler biraz daha eski bir çizgi film ama ben seyrettim:))Redkit sevdiğim için köpeğimin adını Rintin koymuştum:)Bu arada en minik daltonu çok seviyorum:))
Anlatamadıklarımı paylaştığın ve cevap verdiğin için teşekkürler abim...

dicle kıyısında masal kentim dedi ki...

şimdiki cizgi filmler bütn çocuk doğallığını bozacak nitelikte. yazık cok yazık. bu arada ezgilimelodi sen nerede ogretmensin.

ezgilimelodi dedi ki...

DİCLE KIYISINDA MASAL KENTİM;Karadeniz'in küçük bir köyünde öğretmenim...Tehlike yaratabilecek çok sayıda çizgi film ve filmler var.Ne kadar uzak tutsan da bir şekilde öğrenebiliyorlar...

Meyra dedi ki...

ninja kaplumbağaları unutmuşum hakikaten hatırladım sayende:)) ahh susam sokağı ne güzeldin sen bıkmadan izlenirdi.aaa birde edi ve büdü vardı:))

ezgilimelodi dedi ki...

MEYRA;Evet,Edi ve Büdü sevdiğim çizgi karakterlerinden;Kermit,Açıkgöz ve Kurabiye Canavarı'nı da unutmamak gerek:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ahhh çocukluğumuzun kahramanları özlüyorum onları ben, belki de çocukluğumu özlüyorum.
Sevgiler Ezgi'cim:)

ezgilimelodi dedi ki...

ÖZLEM;Sevgiler:)

didem dedi ki...

Ben Redkit'i cok severdim. Muzigini hala hatirliyorum:)
Nostalji yasattin bize Ezgi