9 Mayıs 2010 Pazar

Bonibon kekli hafta sonu:)

Gün ışığı gözlerimi alırken yatağımda vaktin epeyi geçtiğini düşündüm.Zinde bir şekilde kalktığıma göre uykumu almış olmalıydım.Saate baktığımda 7’yi gösteriyordu:)

Tekrardan yerime gidip uyumadım.Balkonun önündeki çam ağacına yuva yapan kumruları seyrettim.Vakitsiz öten komşunun horozunun cılız ötüşünü dinledim.Ardından güzel bir kahvaltı için hazırlıklar yaptım annemlere…
****

Yapı itibariyle sabırsız biriyim.Her şeyin çabucak oluvermesini isterim.Olmayınca da ne kadar isteğim varsa hepsini yok ederim.”Bi daha da yapmam!”deyişlerime çevremdekiler alıştı.Ben de alıştım:)
Ama sabretmenin verdiğim eğitim hayatında ne kadar da önemli bir şey olduğunu anladım.Bir elin parmağını sayamayan çocuğun gün geldiğinde iki,üç basamaklı sayılarını çarpabildiğini,okuma hızının gün geçtikçe arttığını ve dahasını öğretti küçük çocuklar bana…
Onlarla sabretmeyi öğreniyorum sanırım…



Aylardır dolabımın çekmecesinde duran 2000 parçalık puzzle “hadi başarabilirsin,otur ve tamamla beni!”diye kapalı kutusunda bana sesleniyor.Daha önce 500 yada 1000 parça ile uğraştığım için 2000 parçayı gözüme kestiremiyorum.Onunla yeteri kadar uğraşmaya sabrımın olacağını da sanmıyorum.
Elbet bir gün o da tamamlanacak,
Ama bu gün değil:)
****
Bu gün evde yalnızdım.Evin sessizliğinde kendime uğraşacak bir şeyler bulmam gerekiyordu.Kalktım bize kek yaptım,üç yumurtayla hem de:)



Mutfak dolaplarını karıştırırken bonibonlarımı buldum.Benden başka yiyen olmadığı için benim diyorum:)
Bonibonlarla gerçekten lezzetli bir kek yaptım:)Denemek isteyenler  portakal ağacı na bakabilirler.Tarif yazamayacağım maalesef:)



Üstüne bir de,benim okuyucularım arasında sayfasında şahane lezzetler sunan ve neredeyse ağzım açık baktığım sitenin sahibindeki tarifi denedim:)Aynısını bizimkiler de yapıyordu ama sırf şekli onunki gibi olsun diye uğraştım.Uğraştığıma da değdiCidden çok pratik bir lezzetti kabarcıklar.Tarifini isteyenler sevgiden esintiler adresinden bulabilirler.Hatta dahasını da bulabilirler:)
Yaptığım şeyleri yalnız yemek hoş olmazdı.Balkona kurulan soframızda annemin yaklaşık bin kez “yaa süper olmuş”diye gaza getirmesiyle daha da şenlendi soframız.Annelerin hoşuna gidiyor böyle şeyler:)
Dilerim sizin de hafta sonunuz güzel geçmiştir…
(Bu arada parmağımda iltihaplanma olduğu için kemikleşmiş.Geçmediğinde iğneler yoluyla çözülebilen bir rahatsızlıkmış.Doktor sevimli görünmek adına”elini kullanmazsın artık dedi.”Ben öğretmenim”dediğimde “hmmm ne yazalım reçeteye ozaman? dedi:).”Ehh Aspirin yazın” diye devam ettim.Hayatımda gördüğüm en enteresan muayeneydi.Doktor gülümseyip durdu…)

13 yorum:

bir güzel çift dedi ki...

seninkide lezzetli bir haftasonu olmuş belliki :) annen yanında ne güzel böyle şeyler yaparak şımart anneni :))parmağın en kısa zamanda iyileşir inş.geçmiş olsun canımcım...

Işıl dedi ki...

bende bayılırım bonıbona

ezgilimelodi dedi ki...

Ayşenur;Teşekkürler canım.Annem şımarmaya hazır zaten:))

Işıl;Ne güzel:)

tedirginruhcikolatacisi dedi ki...

Portakal ağacı benimde uzuuun zamandır takip ettiğim bir site. Süper şeyler var gerçekten.
Güzel bir haftasonu olmuş senin için. Bende bugün annem için uğraştım,çok yoruldum ama bir o kadar mutlu oldum ve mutlu ettim galiba:)))
sevgilerrr

Newbahar dedi ki...

Benim oğluşumda bana kahvaltı hazırlamış, o yüzden biraz erken kalkmak zorunda kaldım:) Hazıra konmak güzel.
Ellerine sağlık Ezgim, bak ellerine sağlık diyorum anla ha!
Geçmiş olsun canım.

elif dedi ki...

ohh ne güzel bir haftasonu.Allah mutluluğunuzu daim etsin.
Buarada geçmiş olsun tekrar..

MAVİANNE dedi ki...

çok güzel olmuş yaptıkların ellerine sağlık canım

ezgilimelodi dedi ki...

tedirginruhçikolatacısı;Annelere değer tüm yorgunluklar:))Portakal ağacı gerçekten lezzetli tarifler sunuyor...

Newbahar;Anladım ablacım baharım:))

ezgilimelodi dedi ki...

Mavianne;Çok teşekkürler:)

Elif;Teşekkürler:)Sevgilerrrr

bilge dedi ki...

canımm neler de hazırlarmış güleç yüzlü kızımız ben o gün köyde olduğumdan kızımda tatildeydi eşimle yalnız kutladık sayılır..aslında annelerin günü olmaz anneler 1 gün biçilmez anneler her gün anılmalı sevgiler..

ezgilimelodi dedi ki...

Bilge;:)))Haklısın ben hergün öperek kutluyorum:)Arada da böyle şeyler yapıyorum:)

oyumben dedi ki...

Başarılı bir çalışma olmuş.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kek nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Ama sen yazarken de yaparken de çok keyif almışsın ki asıl önemli olan da bu bence.
Sevgileir Ezgi'ciğim:)